1Dnovell

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Ellen Lindbladh - 5 februari 2012 20:18






Amandas POV




Nu hade vi kommit fram till huset och innanför dörren och jag tog av mig mina skor och gick in! Shit vad snyggt hus! Liam gick fram till mig med min väska och kramade mig och sa:

- kom så går vi upp med väskorna på mitt rum!

- Okej sa jag och följde efter Liam. När vi kom upp på rummet så såg jag att hans rum var helt underbart asså så stort och fint och JÄTTESTOR säng! Jag kastade mig i sängen och sen så la Liam sig brevid mig och vi låg och viskade en stund sen hör vi Louis skrika " MAAAAAAAAAT" Vi gick ner och kollade vad vi skulle äta, Zayn hade gjort pasta med köttbullar! MUMS VAD GOTT! Jag åt en portion och sen gick jag och killarna för att kolla på film, vi kollade på " Hitta Nemo " Harry satt och grät igenom hela filmen och Niall somnade och vi andra satt och spelade nitendo ds för filmen va inte så bra! Jag lyckades vinna över Louis, Liam och Zayn! Fan vad jag är bra asså! När vi hade spelat klart så väckte vi Niall och gav Harry papper så han kunde torka bort tårarna. Jag och Liam gick upp och la oss efter några minuter. När vi skulle sova så la Liam tätt intill mig och sa:

- Jag älskar dig Amanda Holmquist!

- Och jag dig Liam Payne!


______________________________________________________________________________________________________



Louis POV



När jag vaknade nästa morgon så hörde jag röster nere från köket! Jag tog på mig min one pice och raggsockor, gick ner och frågade vad de pratade om. Jag tog lite kaffe och en morot!

- Vi har en överrasting till dig Amanda, säger Harry! Juste vi ska köpa en katt till Amanda som välkomsprecent! Jag hade sett den på en bild och den var riktigt söt! En vit liten kise!

- Va har ni? Säger Amanda med ett leende på läpparna. Vi skulle åka efter frukost så det var bäst att göra sig i ordning. Jag tog på mig mina röda byxor och min vit och blå randiga t-shirt och mina vita converse. Idag tog jag på mig mina glasögon för jag orkade inte ha linser. När vi stog i hallen så pratade Amanda hela tiden om vad det var för överrastning! När vi stannade utanför en djur affär så började Amanda bli misstänksam! Liam och Niall gick in och köpte en svart kattbur och kattmat och en katt skål och lite annat en katt behöver. När Liam och Niall kom tillbaka så höll Amanda för handen och såg chockad ut.

- Skojar ni med mig?! Ska vi köpa en katt? säger Amanda med ett stort leénde på läpparna.

- Japp till dig! Säger Zayn glatt! När vi kom fram till huset vi skulle hämta katten så sa jag att hon fick döpa den till vad hon ville! När vi kom in så såg hon katten och den var riktigt söt, helt vit och liten. Hon sa direkt vad den skulle heta:

- Jag vet vad den ska heta!!!

- Vaddå? Säger Liam med ett leende på läpparna!

- Ziggy Sturdust! Men kallas för Sigge! Säger hon med ett riktigt nöjt ansikte. Vi tyckte det var bra, lilla Ziggy!



______________________________________________________________________________________________________



Linneas POV



Jag vaknar av att min mobil plingar till! Det var Harry! " Hej älskling hur har du det? Vi har det bra och vi tar hand om din Amanda. Vi va nyss och köpte en katt till henne som välkomspresent. Här har du den: Bild. Söt va? Iallafall vi undrar om ni vill komma och hälsa på om 3 veckor? puss älskar dig"

Jag skrev tillbaka med detsamma: " Hej min underbara Härry! Jag har det bra. Bra för hon är väldigt busig! Åååh va ni? Supersöt vad ska den heta? Jag vill såklart med måste se med de andra tjejerna först <3 puss älskar dig mer<3" Jag tänkte jag smsar inte med en så här bra nyhet, men jag smsade alla tjejer och sa att vi skulle ses på Sturbuks om en timme! Jag fick tillbaka av alla " klart ses där". Jag stack upp ur sängen in i dushen och sen plattade jag håret och sminkade mig, fick bli lite enkelt idag! Sen tog jag på mig, det fick bli mina jeans shorts från Mode By Kenza och mitt linne med ett tryck på som visade UK flagga! När jag kom ner i hallen så tog jag på mig mina beiga jeffery cambell skor och tog på mig min skin jacka och tog min bruna väska och mina solglasögon! Perfekt för en dag med tjejerna på Sturbucks! När jag kom till Sturbucks så såg jag att Mathilda redan hade kommit och jag gick in och kramade om henne och satte mig ner och sen kom Miranda och Isabella tillsammans. Vi beställde och jag beställde en chailatte och en Cream cheese hiccory bagel. I början var det alldelles tyst för jag skulle skoja med dem att jag hade glömt varför vi skulle ses där men så kom bella på mig!

- Såå varför är vi här du då? frågade hon med en glad röst! Jag log lite för mig själv innan jag skulle berätta!

- Jooo, började jag lite försiktigt.

- Jooo??? Frågar Miranda!

- Jag fick ett sms i morse av Harry och han sa att de hade det bra och att de to hand om Amanda, började jag säga innan nyheten.

- Ja bra för hon kan va väldigt busig kan man säga! Säger Mathilda med ett glatt leende.

- Jag fick ett mms av Zayn i går och de hade köpt en katt till Amanda supersöt, säger Bella i rättan tid.

- Sen så frågade Harry om vi ville komma och hälsa på i London om tre veckor!!! Utbrister jag!!

- JAAA!!! Klart vi vill, säger Mathilda. Då var det klart vi ska till London om 3 veckor! Jag gick ut för att ringa till Harry!

# Heeej älskling# säger han med en glad röst. Jag känner leendet igenom telefonen.

# Heej baby# Säger jag. Jag berättade att vi hade bestämt oss för att komma till London och det tyckte han var superkul! Man hörde Amanda i bakrunden och jag sa att jag behövde prata med henne!

# Säg inte vem det är# säger jag.

# Okej, puss älskar dig#

# Puss älskar dig med# " Amanda det är till dig" hör man igenom telefonen!

# Hallå det är Amanda#

# Heeej de e Linnea#

# Linneeaa, vad skönt att höra din röst# Hör man Amanda säga! Jag skulle berätta att alla vi tjejer skulle komma om tre veckor och det sa jag:

# Vi alla tjejer kommer om tre veckor#

# Gör ni?!# Hör man Amanda säga med en riktigt glad röst.

# Japp det gör vi, för att pigga upp dig lite och för att du ska få lite tjej snack och lite shopping och en tjej vecka!# Säger jag med en glad röst!

# Va? Nej vad ni är snälla! Jag saknar er så himla mycket!#

# Vi saknar dig meeer!#

# Nu måste jag gå, puss på er alla och jag älskar er och saknar er!#

# Desamma vi ses# När jag kommer in igen så hade tjejerna tänkt att vi skulle gå hem till Miranda och kolla på film så det gjorde vi...

Av Ellen Lindbladh - 5 februari 2012 16:00

 

     



Harrys POV



Jag vaknade av att jag grät! Jag grät för att inte min underbara Linnea var hos mig! Hon hade åkt hem, hem till sin mamma och pappa. Skulle jag någonsin få se henne igen???

- Harry? frågar Amanda med en trött röst. Jag kunde inte visa att jag grät hon trodde säkert att jag var en cool och tuff kille, men det var ju inte sant! Jag svarade:

- Aaah vad är det, svarade jag med en fejkad trött röst. Jag saknade Linnea så mycket!!! Jag sa att jag skulle packa färdigt och och sen gå ner och äta!Vi skulle åka om 3 timmar och nu var kl 3 på natten. Jag väkte Lou och frågade om vi kunde prata!

- Lou?! sa jag tyst. Men han vaknade inte av det så jag började putta på honom men det hjälpte inte heller. Då drog jag bort täcket och han hoppade upp som en ninja!

- AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!! Skrek Lou! Då vaknade alla och frågade vad som hände. Jag sa tt jag drog bort täcket på Lou för att väcka honom och för att jag behövde prata med någon! Alla satte sig upp och vi började prata. Just då plingade det i min mobil och det var från twitter jag kollade vad som hade hänt och jag hade fått hotmail från massor av människor. Tydligen för att jag var tillsammans med Linnea! I ett stog det " JAG SKA DÖDA DIG JÄVLA IDIOT PEDDO" och i alla nästan samma. Jag kastade min mobil på golvet och jag började gråta. Det var ju det här Amanda inte fick se!

- Harry! Lyssna inte på dem, dem bara hotar dig! Du vet att vi finns för dig! Säger Amanda med en snäll röst. Efter vi hade pratat så var det dags att åka. Niall kollade ut från fönstret och sa:

- Hallå?! Hur kommer vi ut här ifrån? Det står massor av människor där ute med stora plakat där det står massor med dumma saker om Harry! FAAAN varför jag?!


______________________________________________________________________________________________________



Louis POV



Vi tänkte hur vi skulle komma ut. Då kom jag på det vi kunde gå ut baksidan! Jag sa det till dem andra och de tyckte det va en jättebra idé. Då var det dags att gå ut. När vi kom ut i lobbyn så såg vi massor av arga tjejer och livvakter utanför. Det var det värsta med att va känd att massor med arga fans och alltid bli jagad. 

- VÄNTAA!!!! skrek jag och sprang till resturangen. När jag kom tillbaka hade jag bara hämtat 5 morötter inför resan. Alla började skratta och vi gick ut. När vi satt i bilen pratade alla med varandra utom Harry för han var ju så ledsen.Jag satt brevid honom och sa: " Harry min älskling va inte ledsen" När vi kom fram till flygplatsen så gick vi till Sturbucks och åt. Jag beställde en pepparkaks muffins och en varm choklad. När vi hade ätit så gick vi till vår gate och vi fick gå på först för att inga skulle bli galna för att vi gick på planet! När vi satte oss ner somna alla utom jag. Jag kunde inte sova...



____________________________________________________________________________________________________




Linneas POV



Nu hade de åkt! Harry hade åkt, Amanda hade åkt. Jag gick ner för att ringa Isabella och Mathilda och Miranda och fråga om vi kunde träffas. Jag ringde Miranda först,Jag sa att jag behövde träffas så snart som möjligt och efter tre min var hon utanför min dörr!

- Heej!!! sa hon flåsande.

- Heej! Vad bra att du kunde komma så snabbt! Jag behöver alla er nu att prata med!

- Men då ringer vi de andra! säger Miranda med en orolig röst! Jag tog hem telefonen och satte jag mig brevid Miranda. Vi ringde först Isabella och sen Mathilda! Jag var så ledsen för att Harry inte va hos mig och jag hade sett vad som hade hänt på twitter! Jag visste inte vad jag skulle göra! De var nog framme i London nu! När jag satt i soffan och kollade min mobil så plingade det på dörren, det var Isabella och Mathilda. Vi gjorde té och satte oss i soffan. Vi pratade om hur vårt liv skulle bli utan Amanda, Zayn, Louis, Niall och Harry. Skulle vi få träffa dem igen. Just då så ringde min mobil och det var Amanda, jag satte på högtalare. * HEEEJ * Säger hon glatt. * HEEEEJ * säger vi ännu gladare! Vi satt och pratade en lång stund och Amanda berättade att hon skulle flytta till London hem till killarna. Hur skulle det gå? Skulle Amanda värkligen klara det, att leva med 5 killar i samma hus? Vi bestämde att vi skulle komma och hälsa på, på sommaren och det gjorde vi gärna!...

______________________________________________________________________________________________________



Ja det var kapitel 4 hoppas att ni gillar det!<3

Av Ellen Lindbladh - 5 februari 2012 14:48

                          En liten sak innan ni börjar läsa jag har ändrat Ellens namn till Linnea!

 


      


Naills POV




- Nu får du bannemig gå upp Lou! Vi ska hitta en tjej till dig med ju så inte du blir ensam! säger Liam med ett stort leende på läpparna! Då flög Louis upp ur sängen på med kläder och fixade sig på 5 minuter och på med skorna och vi var ute ur hotellet! Jag visste att Amandas kompis Miranda älskade honom! Så jag gick fram och sa det till henne, hon svarade att hon kunde ringa henne och fråga om hon ville va!Amanda gick bort lite och pratade, sen kom hon tillbaka efter 1 min!

- Hon ville jätte gärna sa hon, men hon vet inte om att ni är med jag sa bara att det var jag, Linnea, Mathilda och Isabella! viskade Amanda till mig.

- Okej! Viskade jag tillbaka. Louis kommer säkert gilla henne, jag har sätt henne på en bild en gång och hon var riktigt snygg! Lou hade tur men jag hade ju min Mathilda! Vi skulle gå till Starbucks för där väntade Miranda! Amanda fick syn på henne och sa till Li , Mathilda och Isabella att gå med in och till oss så sa hon att vi skulle stanna utanför för Lou fick inte se henne och hon fick inte se Lou! Man hörde dem ut.

- Du vi har en överrasting till dig! sa Amanda med ett stort och glatt leende på läpparna och de andra bara stog där och log jätte stort! Jag fick ett sms av Mathilda att vi skulle komma in och hälsa på Miranda! Vi gick in och då såg Miranda Louis och Louis Miranda! Detta ögonblicket skulle man nästan få på film asså det var så vackert!


_____________________________________________________________________________________________________



Mathildas POV



Nästa morgon så vaknade jag med Nialls arm runt mig! Jag vände mig om och då såg jag Nialls perfekta ögon och hans perfekta ansikteVi möttes i en perfekt kyss!

- Du Niall? frågar jag med ett leende på läpparna! Jag ska överraska honom med en fin picknick med killarna och Isabella, Linnea, Amanda och Miranda!Nu skulle jag bara gå och säga till de andra!

- Yees vad är det? sa han och kramade om mig!

- Jag ska bara gå och säga en sak till tjejerna ok? sa jag med en bestämd röst. Jag skulle säga till killarna att de skulle ta med sig Niall på en biltur i Stockholm och sen komma till " ett café" i Bromma! Men där i Bromma har jag och tjejerna dukat upp en jättefin picknick! Jag gick till Isabella och Zayns rum och sa till dem vad de skulle göra sen till Amanda och sen till Miranda. Sen gick jag till Niall igen sa att killarna och han skulle sticka nu! Han gav mig en underbar kyss och stack! Jag tog på mig min svarta onepice och mina vita converse och gick till Bella som skulle följa med och handla, Amanda och Ellen och Miranda skulle sticka till Bromma och fixa allt! Isabella hade på sig ett par midje shorts och en grå ramones tröja och jeffery cambell skor.

- Bellaaaa!!!!! Säger jag med ett skräck face!

- JAAA VAD HAR HÄNT???? skriker bella ut!

- Jag vet inte vad jag ska ha på mig!!! Jag drar med mig bella till mitt och Nialls rum där alla kläder var utspridda över hela rummet! Bella fick hjälpa mig med klädvalet! Jag hade provat massor med kläder men sen kom bella på det! 

- Jag har deet!!! Skrek hon ut!!!

- VAAD??? skrek jag ännu högre! Vad hade bella kommit på...



______________________________________________________________________________________________________



Zayns POV


- Kolla det måste va slottet! Säger jag med ett leende på läpparna! Där bor Victorias mamma och pappa och opera huset! Vad coolt! Jag kollade på kl och den började närma sig 3 och då skulle vi va i Bromma och vi skulle till picknicken. Ja sa till killarna att vi skulle sticka vidare till " cafeét " När vi kom en bit bort så tog vi på oss fåra luvor och gick! När vi kom fram så stog Mathilda där i en jättefin blommig klänning och såklart blev Niall överraskad! vi satt där i 5 timmar och hade jättekul! Det var sista dagen i Sverige och vi skulle åka hem imorgon och Amanda skulle följa med till London! Vi skulle åka tidigt imorngon bitti så vi fick säga hejdå idag! Harry och Linnea va inte så glada att säga hejdå. De stog och kramades och kysstes hela tiden! Jag och bella kunde inte släppa varandra, det gick inte. När i skulle åka så tog Bella, Linnea, Miranda och Mathilda en taxi och vi andra blev upp hämtade av vår chafför Big! När vi kom till hotellet så gick vi in på Liam och Amandas rum och vi sov där med, vi hade tagit dit alla våra saker och alla sov i samma säng, det var väldigt trångt men what ever...



_____________________________________________________________________________________________________


Hope you like it ;)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej jag heter Ellen och jag skriver denna novellen om 1D!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards