1Dnovell

Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Kapitel 12

Av Ellen Lindbladh - 14 februari 2012 16:07

 



Isabellas POV


Jag vaknade av att någon öppnade dörren. Jag öppnade ögonen och såg att Zayn inte låg i sängen. Jag vände mig om så jag såg dörren och igenom dörren kommer Zayn. Bara i kalsonger.

- Men godmorgon underbaraste. Säger han glatt.

- Men godmorgon kalsong mannen. Säger jag trött. Han kom och la sig brevid mig och gav mig en perfekt kyss. När vi kommer ner så sitter Liam, Linnea, Mathilda, Niall, Harry, Miranda och Louis och äter frukost.

- Var är Amanda? Frågar Zayn trött.

- Där uppe,hon ville inte ha frukost, hon ligger och gråter. Säger Liam ledset.

- Isabella du måste gå upp och prata med henne. Säger Miranda bestämt. Varför skulle jag prata med henne? Vad hade jag gjort?

- Varför det? Vad har gjort? Säger jag argt.

- Du skrek på henne att hon inte var hjälpsam och att hon skulle sticka härifrån. Sa Louis tyst.

- Men varför ska jag förlåta henne för att hon alltid är så hjälpsam, jag klarar faktiskt mig själv. Just då kommer Amanda ner med en resväska.

- Vart ska du? Frågar Liam förvånat och går fram till henne.

- VI ska hem till Sverige. Säger hon ledset. Dem?

- Ska vi? Frågar han ännu mer förvånat. Amanda tar upp Liam till deras rum och efter några minuter kommer de tillbaka och då säger Liam:
- Vi ska åka till Sverige och hälsa på Rebecka.

- Okej vi åker med till flygplatsen, när åker ni? Frågar Mathilda.

- Om två timmar. Säger Amanda lite tyst.

- Okej men ska vi åka då? Säger Louis. Jag tänkte inte följa med.

- Hänger du med Babe? Frågar Zayn mig. Jag bara skakar på huvudet som ett nej. Jag ser dem åka iväg när jag står i fönstret i köket. Jag gick ner och satte på en film och tog min BoJ....


_____________________________________________________________________________________________________

Amandas POV


När vi kom fram till flygplatsen så sa vi hejdå till alla och jag och tjejerna sto och kramades hur länge som helst. Efter vi hade sagt hejdå gick vi till Starbuks och åt. Jag tog en muffins och en chailatte. Liam tog samma. När vi hade ätit upp så gick vi till går gate.När vi kom in i flyget så skulle vi flyga i en och en halv timme. Jag somnade direkt. Jag vaknade där efter att min mobil plingade. Det var från Rebecka" Hej gumman jag är på flygplatsen nu när kommer ni? Saknar dig" Jag kollade ut från fönstret och där nere var det. Skåne, mitt fina Skåne. När vi hade landat så gick vi och hämtade våra väskor och sedan gick vi mot utgången. När vi kom ut så letade jag efter Rebecka. Då ser jag henne.

- REBECKA!!! Skriker jag och springer fram till henne.

- AMANDA!!! Skriker hon och springer fram till mig. Liam går bakom mig med väskorna. Jag och Rebecka möts i en jätte bamse kram och vi kramas i en lång stund.

- Och du måste va Liam förstår jag! Säger hon glatt.

- Japp det är jag. Säger han glatt.

- Jag och mamma kör oss till hotellet. Säger hon och kollar på oss glatt. Jag och Liam kollar på varandra misstänksamt. Bor hon också på hotellet?

- Bor du också på hotellet? Frågar jag lite misstänksamt.

- Ja det gör VI. Säger hon och hoppar upp och ner. Jag förstår direkt och börjar hoppa upp och ner och krama henne. Då börjar Liam hoppa upp och ner:

- VAD VAD VAD?! Säger han med en röst som skulle likna vår.Pojkvänner kunde va så löjliga ibland, men inte min Liam, det han gjorde var bara kul. När vi kom ut i bilen så satt Cecilia där och sa:

- Heej Amanda kul att se dig!

- Hej kul och se dig med. Säger jag glatt. Liam hälsar på Cecilia för han får sitta i framsätet för han är längst av oss. När vi kommer fram till hotell rummet så lägger vi oss på sängen i 5 min och efter det så tog vi på oss lite finare kläder för vi skulle hem till pappa och äta middag. Jag tog på mig ett par svarta nylon strumpbyxor och ett par shorts och ett linne med en fjäder och där det det står" Wild Spirit". Jag plattar håret och gör en lätt sminkning med sotade ögon. När vi var klara så gick vi hem till min pappa. Det var bara 500 meter ifrån hotellet till min pappa. När vi kom hem till min pappa så var Emma, Josef och Mamma där också. Allt började med ett kramkalas jag och Liam kramade alla. Till och med varandra någon enstaka gång. Mamma, pappa, Emma och Josef tycks gilla Liam. 

- Hur gammal är du? Frågar Emma nyfiket.

- Jag är 18 nu och fyller 19 den 27 augusti. Säger Liam glatt. Då börjar alla kolla på mig konstigt och sen på Liam.

- Jag är exakt två dagar äldre än dig! Säger Emma förvånat.

- Oj är du?! Säger Liam förvånat.

- Varför har du aldrig sagt det för Ellen? Frågar Josef.

- För att...

______________________________________________________________________________________________________

Hoppas att ni gillar det<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen Lindbladh - 5 mars 2012 15:05

Jag vaknade av att min klocka ringde. Det var fredag. Jag gick upp och gick in i badrummet. Jag sminkade mig och fixade håret. Efter det så gick jag in i min garderob och tog mina kläder. Idag fick det bli en svart magtröja med peace märket på, ett v...

Av Ellen Lindbladh - 4 mars 2012 17:04

Hej alla små gottegrisar! Som rubriken säger så har jag gått runt och tänkt lite. Jag hade tänkt att göra en ny novell! Börja om liksom. Jag har massor med tankar och ideér så det blir nog en ny novell! Men den kommer va här på denna adressen. Jag ho...

Av Ellen Lindbladh - 26 februari 2012 11:24

        Liams POV    Jag gick ut ur hallen och bara sto där. Jag kunde ju inte Hjärup så jag satte mig ner. Efter ett litet tag så kom Julia ut. Hon satte sig ner och kollade på mig. Jag kunde inte rå för att gråta. Vi satt där en stund och...

Av Ellen Lindbladh - 24 februari 2012 21:51

Jag har gjort ett kapitel 16 och det försvann så jag måste skriva om det. Jag ska skriva imorn jag lovar. Jag ska försöka komma ihåg allt! Ja det var allt ses! <3<3<3 ...

Av Ellen Lindbladh - 19 februari 2012 15:10


  Linneas POV   När vi kom till Hjärupsskola så gick vår klass in först och gick upp på läktaren. Alla andra elever fick sitta nere i hallen. Jag satte mig med Rebecka, Frida, Cornelia, Julia och My. Amanda, Isabella och Mathilda var hos kill...

Presentation


Hej jag heter Ellen och jag skriver denna novellen om 1D!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards