1Dnovell

Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Slutet på kapitel 11

Av Ellen Lindbladh - 14 februari 2012 08:52



Liams POV


När vi kom hem så gick alla ner och satte på en film. Jag hade lust att gå och köpa BoJ så jag frågade de andra om de ville följa med.

- Har någon lust att hänga med?

- Visst! Säger Niall med en peppad.

- Ja jag med! Säger Mathilda med samma peppade röst. Jag kollade på Amanda med en min som betydde" Kom igen du med"

- Okej då! Säger hon och alla kollar på oss med en konstig min. När vi va 20 meter ifrån så ser vi Ulrik. Han ska också in på BoJ. När vi kom in så stog han vid disken och beställde en glass. När vi tänkte gå igen så såg han oss och ropade:

- Heey!

- Heej Ulrik. Säger Amanda lite stelt.

- Vart ska ni då? Frågar han.

- Vi tänkte handla glass. Säger Niall stelt.

- Ja men nu ska vi bara handla sen och gå! Säger Mathilda snabbt.

- Coolt får man haka på? Frågar Ulrik och försöker va lite cool.

- Jag får kolla med bella. Säger jag och tar upp min telefon och smsar Harry" Tja, Gissa vem som vi träffade på BoJ, Ulrik och fråga bella om han kan följa med, L". Efter vi hade köpt våra BoJ så fick jag tillbaka ett sms av Harry där det stog" Tja, ah bella vill att han följer med, H" Okej han skulle följa med. Jag undrar hur Zayn skulle reagera. När vi kom hem så stack vi ner till de andra. De kollade på Hachiko. Bella satt och grät och jag trodde det var för det som hade hänt:

- Bella ta det lugnt allt kommer att ordna sig.

- Men den är så sorglig. Säger hon snyftande. Hon gråt för filmen. Då KRAMADE Ulrik henne. Man såg på Zayn att han inte var så glad...


_____________________________________________________________________________________________________


Zayns POV


Ulrik kramade MIN bella. Jag hade inte lust längre.

- Vafan gör du?! Skriker jag ut.

- Vadå får man inte krama en tjej man gillar eller? Säger Ulrik. Va?! hon är min flickvän.

- Ulrik du får respektera att det är Zayns flickvän. Säger Amanda snällt.

- Amanda håll käften. Säger bella argt.

- Men jag vill bara hjälpa till. Säger Amanda lite ledset.

- MEN JAG BEHÖVER INTE DIN HJÄLP OCH DU ÄR INTE HJÄLPSAM ETT DUGG DU KAN BARA STICKA HÄR IFRÅN!!! Skriker bella ut. Amanda sticker upp på hennes och Liams rum och där efter Liam. Man hörde henne gråta för deras rum är ovanför biorummet. Jag stack ut ur huset och tog upp en cig.

- Zayn! Hör man bella säga innanför dörren. Vad hade hon att säga, hon hade ju bara krossat mitt hjärta!

- Babe kom igen förlåt mig det är inte mitt fel. Säger hon när hon gråter.

- Men han kysste dig. Säger jag innan jag tar ett blåss. Bella tog ciggareten från mig och sa:

- Först: Du sluatr röka! Sen ska jag ALDRIG mer träffa Ulrik. Sa hon när vi stog där ute. Vi möttes i en perfekt kyss och då började det regna. Där stog vi. Jag och bella mitt ute på gatan och kysstes i regnet. Efter en lång kyss gick vi in och upp i vårt rum. Vi tog av oss kläderna och på med våra one pices. Vi gick ner till de andra och då sa bella:

- Ulrik du kan gå nu!

- Va nej, du och jag är ju gjorda för varandra. Säger han med en besviken röst.

- Nej det är vi inte så du kan gå. Säger bella med ett leende på läpparna. Han gick upp och tog på sig skorna och det smällde i dörren. Då ramlade Miranda ner på golvet och börja asgarva. Ingen fattade vad som va så kul. Bara Miranda.

- Ni ser ju helt lika dana ut! Skratt säger hon.

- Haahahahaahha det har hon rätt i! Säger Linnea och ramlar ner på golvet av skratt. Efter allt kul så gick vi och la oss. Jag och Bella låg och kollade in i varandras ögon. En lång stund innan vi somnade...

______________________________________________________________________________________________________

Hoppas ni tycker det var bra! ska jobba lite på kapitel 12 <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen Lindbladh - 5 mars 2012 15:05

Jag vaknade av att min klocka ringde. Det var fredag. Jag gick upp och gick in i badrummet. Jag sminkade mig och fixade håret. Efter det så gick jag in i min garderob och tog mina kläder. Idag fick det bli en svart magtröja med peace märket på, ett v...

Av Ellen Lindbladh - 4 mars 2012 17:04

Hej alla små gottegrisar! Som rubriken säger så har jag gått runt och tänkt lite. Jag hade tänkt att göra en ny novell! Börja om liksom. Jag har massor med tankar och ideér så det blir nog en ny novell! Men den kommer va här på denna adressen. Jag ho...

Av Ellen Lindbladh - 26 februari 2012 11:24

        Liams POV    Jag gick ut ur hallen och bara sto där. Jag kunde ju inte Hjärup så jag satte mig ner. Efter ett litet tag så kom Julia ut. Hon satte sig ner och kollade på mig. Jag kunde inte rå för att gråta. Vi satt där en stund och...

Av Ellen Lindbladh - 24 februari 2012 21:51

Jag har gjort ett kapitel 16 och det försvann så jag måste skriva om det. Jag ska skriva imorn jag lovar. Jag ska försöka komma ihåg allt! Ja det var allt ses! <3<3<3 ...

Av Ellen Lindbladh - 19 februari 2012 15:10


  Linneas POV   När vi kom till Hjärupsskola så gick vår klass in först och gick upp på läktaren. Alla andra elever fick sitta nere i hallen. Jag satte mig med Rebecka, Frida, Cornelia, Julia och My. Amanda, Isabella och Mathilda var hos kill...

Presentation


Hej jag heter Ellen och jag skriver denna novellen om 1D!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards