1Dnovell

Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Ellen Lindbladh - 19 februari 2012 15:10

 

Linneas POV


När vi kom till Hjärupsskola så gick vår klass in först och gick upp på läktaren. Alla andra elever fick sitta nere i hallen. Jag satte mig med Rebecka, Frida, Cornelia, Julia och My. Amanda, Isabella och Mathilda var hos killarna och önska de lycka till. Jag skulle säga välkomna till hela skolan. När alla hade kommit så kollade jag ner på alla i skolan och alla kollade på mig. Efter en lite stund så kom tjejerna och Robban. Jag ställde mig och skulle börja prata men ingen lyssnade, jag testade igen men samma. Efter ett litet tags pratande så skrek jag:

- EEEEJH! KOM IGEN VILL NI SE ONE DIRECTION ELLER?! Alla började mumla och sen så sa någon:

- Ja det vill vi ta in dem nu! Jag hörde vem det va och det var Veronica.

- Bra! Säger jag med en arg röst. Jag satte mig ner och då kom killarna. De vinkade lite och sedan gick de och tog deras mikrofoner som Patrik hade i ett hörn.De ställde sig till rätta och började sjunga. Liam började. De började med " taken" det var en underbar låt. Jag satt med och lyssnade hela tiden. Efter 3 minuter och 55 sekunder så skulle de sjunga "forever young" Jag kollade på Harry och han kollade på mig och han log. Alla tjejer i 7c skrek hela tiden. Jag kollade ner på dem och då så kollade de på mig med en arg blick. Jag satte mig ner igen och då sa Petter till mig:

- Hur träffade du dem?

- På grund av Amanda. Säger jag och ler mot honom. Jag kollade på Amanda och hon var på väg ut. Jag visste inte vad det va.

- Petter jag kommer snart. Säger jag och går efter Amanda. Hon hade gått ut. När jag kom ut så såg jag inte henne och gick runt lite. När jag kom bakom hallen så ser jag henne stå där och typ bråka med Veronica och hennes gäng. Jag hörde lite och jag ville inte gå dit direkt för jag ville höra vad hon sa. Jag hörde: Låt dem va dem är våra du är bara en subba som tror hon är något. Amanda sprang iväg och jag gick in igen. Jag gick till tjejerna och de hade gått in till killarna som skulle ta sina saker och vi skulle åka till hotellet. Jag kollade på alla som om de var dumma i huvudet.

- Är ni dumma i huvudet? Frågar jag högt. Alla kollade på mig som om jag nu var dum i huvudet.

- Nej det är vi inte. Säger Niall med munnen full av choklad. Ingen hade märkt att Amanda var borta.

- Men har ni inte märkt något? Frågar jag och kollar på dem förvånat.

- Vad? Frågar Liam och kollar på mig medan han dricker vatten.

- Amen gud! Amanda är ju borta! Säger jag medan jag sätter mig ner. Alla börjar kolla på varandra oroligt.

- Vad har hänt? Frågar Isabella oroligt.

- Men när ni sjöng så såg jag Amanda gå mot dörren och jag gick efter och när jag kom bakom idrottshallen så såg jag Veronica och hennes gäng och Amanda stå och bråka. De skrek massor med taskiga ord. Säger jag i ett.

- Gumman ta det lugnt, vi ska hitta henne. Säger Harry och sätter sig bredvid mig. Jag såg att Liam var på väg ut.

- Liam vart ska du? Frågar jag.

- Vart tror du jag ska hitta min diamant. Säger han och är på väg ut igenom dörren. Julia springer efter Liam och tar med sin jacka....


__________________________________________________________________________________

Del 3 kommer ikväll<3


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej jag heter Ellen och jag skriver denna novellen om 1D!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards