1Dnovell

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Fortsättning på kapitel 10

Av Ellen Lindbladh - 11 februari 2012 15:11

       

        




______________________________________________________________________________________________________



Mathildas POV


När vi satt på planet hade Amanda, Linnea och Miranda somnat. Jag och Isabella kollade på film och pratade om allt möligt. När vi satt och pratade så plingade min mobil till och det stog " Niall Horan<3" jag kollade vad det stog på sms och det stog" Hej älskling! När är ni framme i sverige? Sover Amanda? Jag saknar dig älskade,jag älskar dig mer än något annat på denna jord! 1000 pussar och kramar till dig. Din Niall!" Älskade Niall, gud vad jag saknade honom. Jag svarade efter en liten stund efter jag hade tänkt lite på honom så svarade jag på smset, jag skrev. " Hej älskade! Typ om en timme:/ Eeeh ja typ ja, alla utom jag och Isabella sover. Jag saknar dig meeer<3 Jag älskar dig mest i hela galaxen. 10000000 pussar och kramar till dig! Din Mathilda<3

- Vem va det? Frågar en kille bakom mig. Jag kände igen rösten. Jag kollade bak för att se vem det var. Där sitter Ulrik Munther. Typ bellas favorit artist från Sverige! Bella blev så glad att hon inte kunde andas.

- Hey jag är Ulrik! Säger han till mig och bella. Bella ville hoppa upp och ner det såg man på henne men hon tog det coolt och låsades som ingenting. Man såg att Ulrik försökte flörta med bella. Jag kollade bella och jag visste att hon tyckte han var snygg och jag kollade på henne med en blick som betydde " Du har Zayn!" Hon kollade på mig med en blick som betydde" Ja det har jag" Vi satt länge och pratade, och han var jättetrevlig. Efter en liten stund så ropade tjejen ut i högtalarna att det var dags att landa. Jag väkte Amanda och Linnea och Isabella väkte Miranda. När vi hade landat så frågade Ulrik:

- Får jag ta med dig på Sturbuks bella? Alla kollade på bella med en min som betydde att hon inte skulle gå med honom men hon kollade på oss och sa:

- Klart jag vill! De gick iväg och vi kollade hela tiden tills de försvann.

- Jag tyckte inte det var så bra att hon gick på Starbuks med Ulrik! Säger Amanda med en konstig röst.

- Nej inte jag häller! Säger vi andra i kör...


______________________________________________________________________________________________________


Isabellas POV


Jag och Ulrik gick in på Starbuks och beställde. Jag tog en stor chailatte och en scoones med boysenbärssylt och cream cheese. Vi tog ett bord och jag tog upp min mobil och twittrade " On Starbuks with @UlrikMunther" Efter en stund plinga min mobil och jag kollade vad det stog, det stog " Zayn Malik<3" Jag kollade vad han hade skrivit och det stog " Hej Babe! Jag såg att du va på Sturbuks med Ulrik Munther! Jag blev väldigt ledsen. Puss<3 Jag tänkte efter på tjejernas blickar och på Zayns sms.

- Ulrik jag måste gå tyvärr! Sa jag med en lite halvst ledsen röst. Jag började gå och då springer Ulrik efter mig och kysser mig! Va fan gör han!

- VAFAN GÖR DU!? Skriker jag ut och springer där ifrån. Vad hände nyss? Vad är det som händer med mig? Min pappa är död och min mamma och mina syskon vill inte ha kontakt med mig och Ulrik Munther kysser mig! Jag ringde Amanda och frågade om jag kunde komma hem till henne och fråga om hon kunde ringa de andra tjejerna också. 

- Hej gumman! Sa Amanda med en ledsen röst! Jag svarade inte och jag bara sprang in och satte mig i soffan. Jag grät som ingen har sätt mig gråta förr. Efter en lite stund så kom de andra tjejerna och jag berättade allt för dem. Efter en timmes berättandes så somnade jag i Amandas soffa och vaknade på morgonen av att någon satt vid min sida på soffan...


_____________________________________________________________________________________________________

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen Lindbladh - 5 mars 2012 15:05

Jag vaknade av att min klocka ringde. Det var fredag. Jag gick upp och gick in i badrummet. Jag sminkade mig och fixade håret. Efter det så gick jag in i min garderob och tog mina kläder. Idag fick det bli en svart magtröja med peace märket på, ett v...

Av Ellen Lindbladh - 4 mars 2012 17:04

Hej alla små gottegrisar! Som rubriken säger så har jag gått runt och tänkt lite. Jag hade tänkt att göra en ny novell! Börja om liksom. Jag har massor med tankar och ideér så det blir nog en ny novell! Men den kommer va här på denna adressen. Jag ho...

Av Ellen Lindbladh - 26 februari 2012 11:24

        Liams POV    Jag gick ut ur hallen och bara sto där. Jag kunde ju inte Hjärup så jag satte mig ner. Efter ett litet tag så kom Julia ut. Hon satte sig ner och kollade på mig. Jag kunde inte rå för att gråta. Vi satt där en stund och...

Av Ellen Lindbladh - 24 februari 2012 21:51

Jag har gjort ett kapitel 16 och det försvann så jag måste skriva om det. Jag ska skriva imorn jag lovar. Jag ska försöka komma ihåg allt! Ja det var allt ses! <3<3<3 ...

Av Ellen Lindbladh - 19 februari 2012 15:10


  Linneas POV   När vi kom till Hjärupsskola så gick vår klass in först och gick upp på läktaren. Alla andra elever fick sitta nere i hallen. Jag satte mig med Rebecka, Frida, Cornelia, Julia och My. Amanda, Isabella och Mathilda var hos kill...

Presentation


Hej jag heter Ellen och jag skriver denna novellen om 1D!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards