1Dnovell

Alla inlägg under mars 2012

Av Ellen Lindbladh - 5 mars 2012 15:05

Jag vaknade av att min klocka ringde. Det var fredag. Jag gick upp och gick in i badrummet. Jag sminkade mig och fixade håret. Efter det så gick jag in i min garderob och tog mina kläder. Idag fick det bli en svart magtröja med peace märket på, ett vitt linne under, mörkblåa shorts och mina diamant sandaler. Jag tog även på mig ett halsband med en svart rosett. När jag var klar så gick jag ner och tog min väska och min svarta skinjacka. När jag var klar så kollade jag mig en sista gång i spegeln och log. Jag låste och gick till min cykel. Jag cyklade iväg till skolan och jag hade lurarna i. Just nu var det " Fields of gold, Eva Cassidy". Det var mammas favorit låt. Jag kände hur tårarna började komma. Jag torkade bort dem och fortsatte att cykla. När jag kom till skolan så sto mina bästa kompisar Mathilda och Linnea ute på gården och väntade. De kom fram till mig och sa hej. Vi gick in i skolan och fram till våra skåp. Jag öppnade och la in min jacka och min väska och tog mina böcker. Vi skulle ha engelska. Jag gick in i klassrummet och satte mig på min plats. Efter vår lärare Johanna hade pratat lite och hade suttit och ritat i min bok så började Johanna prata om vårt prov vi hade gjort och att vi skulle få tillbaka det.
- Tindra, perfekt. Som vanligt. Säger Johanna med ett leende på läpparna. Jag kollade upp från mitt ritande och log. Jag gick A+.Efter den lektionen så var det idrott. Jag gick ner med Mathilda och Linnea. När vi hade bytt om så hängde det en lapp på dörren. Det sto" Mats är sjuk och vi har ingen vikarie ni har håltimme/ Annika". Alla började jubla och hoppa omkring. Men jag var inte så glad för det. Jag gick in i tjejernas omklädningsrum och byte om. Efter det så gick jag och köpte en bulle i kaféet och satte mig på en bänk och satte i musik i öronen. Jag  satte på "Lego House, Ed Sheeran". Jag satt och kollade ut igenom fönstret när Linnea och Mathilda kommer och sätter sig.Jag stänger av musiken och tar ut hörlurarna.
- Tindra vi måste bestämma vad vi ska ha med oss till din mormor och morfar i London. Säger Linnea med stora ögon. Jag skrattar lite tyst och vi sätter oss vid ett bord och börjar bestämma. Vi satt hela håltimmen och bestämde. När vi kollade på klockan så var den 10:55 så vi skulle ha Ma/No. Denna lektionen var verkligen långtråkig. Den tog lång tid på sig att ta slut. När den äntligen var slut så slutade vi denna veckan och det var helg. Efter helgen så på måndagen så var det skolavslutning. Jag och Mathilda skulle åka och handla klänningar och skor och tillbehör. När vi kom till stan så gick vi först och fikade. Efter det så gick vi och kollade vi på klänningar. Jag hittade en perfekt. När vi var klara så stack vi hem till mig och käkade. Mathilda skulle sova hos mig.
- Hemma!! Skriker jag när jag öppnar dörren. Jag fick inget svar. Juste!! Pappa var i Stockholm på en jobbresa.
- Mathilda pappa är i Stockholm tills på söndag så vi får laga mat själva. Säger jag och kollar i kylen.
- Men kan vi inte äta pizza. Säger Mathilda med ett glatt leende. Det var den bästa idéen jag någonsin hört på en fredag.
- Mathilda det var den bästa idéen jag har hört. Säger jag och ler mot henne.
- Ja och sen går vi och köper mys och hyr filmer. Säger Mathilda och ler ännu större. Vi börjar hoppa upp och ner. Vi går och byter om till lite finare kläder. Mathilda får låna av mig. Jag tog på mig en beige/brun t-tröja, ljus blåa jeans, mina beige pumps, uggle halsband,mina pilot solglasögon och min vanilj vita Channel väska. Mathilda tog på sig ett rosa spets linne, jeans shorts, rosa strand pumps och en blå/vit rusett ring, rosa solglasögon och en rosa väska. Vi plattade håret båda två. Efter det så gick vi ut och tog min cykel. När vi kom fram så satte vi oss vid ett bord och det kom en tjej med menyer. Efter vi hade ätit så stack vi till shoren och hyrde film och köpte godis.
- Vilken ska vi hyra? Frågar Mathilda när hon står vid filmerna. Sen börjar hon hoppa upp och ner.
- Mathilda va e det? Frågar jag och kollar på Mathilda konstigt.
- Tindra One Directions film!!! Den hyr vi!!! Säger Mathilda medan hon hoppar upp och ner.
- Okej  okej ta det lugnt. Säger jag och ställer mig bredvid henne. Vi hyrde filmen och åkte hem. När vi kom hem så gick vi och bytte om till mys kläder och sen satte vi på filmen i tvrummet. När vi sätter på filmen så sitter Mathilda fast spikad framför Tv:en. Men jag somnar. One Direction är inte mitt favorit ämne precis. När jag vaknar nästa morgon så är Mathilda redan vaken.
- Godmorgon! Säger hon glatt. Hon hade redan tagit på sig kläder.
- Godmorgon säger jag halv trött. Jag går upp och ut i köket. När jag kommer ut så att Linnea i köket.

_____________________________________________________________________________________


Kapitel 1 på min nya novell hoppas att ni gillar det<3

Av Ellen Lindbladh - 4 mars 2012 17:04

Hej alla små gottegrisar! Som rubriken säger så har jag gått runt och tänkt lite. Jag hade tänkt att göra en ny novell! Börja om liksom. Jag har massor med tankar och ideér så det blir nog en ny novell! Men den kommer va här på denna adressen. Jag hoppas på att ni kommer att fortsätta att läsa fast att jag gör en ny och jag hoppas att ni kommer gilla den nya!<3

Nu ska jag sätta igång med att skriva! Så förhoppningsvis så kommer Kapitel 1 ut idag!

Hejdå alla små gottegrisar och ha det gött<3<3<3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej jag heter Ellen och jag skriver denna novellen om 1D!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards