1Dnovell

Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Kapitel 14

Av Ellen Lindbladh - 16 februari 2012 18:25

 



Julias POV


Vi skulle på restaurang med Emma och Josef. Jag hade åkt hem för att byta om. När jag kom hem så blev jag påhoppad av min syster Sofia. Sen efter det så gick jag ner på mitt rum och kollade vad jag skulle ha på mig. Jag rotade ut alla kläder på golvet och satte mig ner och suckade. Just då kommer min mamma in i rummet.

- Julia måste rota ut alla kläder på golvet. Säger hon och går fram till mig. Hon visste att jag skulle på en 5. stjärnig restaurang på kvällen.

- Men jag vet inte vad jag ska ha på mig. Säger jag och lägger mig ner i sängen. Mamma gick iväg och kom tillbaka efter 5 min med en klänning i handen. Den var svart utan armar och med en blixtlås i mitten.

- Denna kan du väll ha? Frågar mamma och kollar på mig med ett glatt leende. Jag kramade henne och sa tack. Jag tog på mig klänningen och tog mina svarta ballerina skor. Efter det så gick jag upp i badrummet och sminkade mig lite lätt och plattade håret. Efter jag var färdig så skulle min pappa ta ett foto på mig och efter det var det dags att gå. Jag tog min väska och min svarta skin jacka. När jag kom utanför dörren så sto där en limousine. Ut ur den kom Louis. Jag skattade för mig själv och gick till honom. Jag kramade honom och borta på gatan kommer Calle, Johan, Arvid och Mattias. Jag kollade på dem och vinkade. De kom fram och sa hej till oss:

- Tja Julia! Säger Arvid glatt.

- Heej! Säger jag med en tveksam röst. 

- Känner du Louis Tomlinson? Frågar Calle förvånat.

- Jaa det gör jag eller hela bandet rättar sagt. Säger jag med ett leende på läpparna.

- Waow, hurdå? Frågar Mattias.

- Amanda är tillsammans med Liam och Linnea med Harry och Mathilda med Niall och Isabella med Zayn. Säger jag i ett.

- Waow! Säger Mattias igen.

- Iallafall nu måste vi åka. Hejdå ses imorn vi kommer och hälsar på i skolan. Säger jag när jag hoppar in i limmon. När jag hoppar in i limmon så har Louis hällt upp pommac i jättefina glas.

- Åååh taack mister! Säger jag och tar glaset.

- Varsågod madam! Säger han och skrattar. När vi var framme så gick vi in på restaurangen och då såg vi de andra. De såg jättefina ut. Ingen hade sätt mig i klänning förr.

- Juliaa!! Säger alla tjejer i kör.

- Vaaad?? Säger jag och ler.

- Du har klänning på dig säger My med ett leende på läpparna. Vi sätter oss vid ett stort bort Emma har bokat. Vi hade en jätte trevlig kväll och efter det så gick jag och Louis i Stadsparken...

______________________________________________________________________________________________________


Louis POV


Jag och Julia går i Stadsparken en jättefin sommarkväll. Jag tror jag har hittat henne. Jag stannar och tar tag i Julia och hon stannar.

- Vad är det? Säger hon och kollar på mig konstigt. Jag drar mig till henne och kysser henne. Perfekt kyss. Det skulle nästan vara som i en film. Jag kollar på henne och hon ler. Hon har det finaste leendet jag sett. Efter ett litet tag så går vi tillbaka till hotellet. Julia skulle säga hejdå till Amanda och Liam och de andra för vi åkte ju imorgon. Jag ville inte lämna henne. När vi kom till hotellet så åkte vi direkt upp till rummet och hon sa hejdå. Efter det så gick jag med henne till tåg stationen. Jag kunde inte lämna henne. Jag stannade upp och bara sto där. Efter en liten stund så fattade Julia att jag inte gick utan att jag stannade. Hon kollade på mig och gick fram till mig.

- Vad är det? Säger hon med en besviken röst. Det var en bänk brevid oss så jag sätter mig ner. Hon sätter sig brevid mig och ser besviken ut.

- Jag kan inte lämna dig nu. Säger jag med en tyst röst. Jag kunde inte det, jag visste inte när jag kom till Sverige igen. Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag ställde mig upp och räckte fram handen. Hon tog min hand och vi gick för att köpa biljett. Hon tog ut en och gav mig kortet.

- Kommer du? Frågar hon och börjar gå ut.

- Ja jag kommer snart. Säger jag. Jag frågade en tjej hur man gjorde och hon visade mig. När jag var klar så gick jag till Julia som satt och väntade på samma bänk vi satt på innan. Jag gick fram och satte mig. Jag tog hennes hand och kramade den hårt. Julia kollade på mig rakt in i ögonen och då kysstes vi igen. Lika perfekt nu. Efter ett tags väntande så kom tåget. Hon visste inte att jag hade köpt en biljett till mig med.

- Hejdå! Säger hon med en besviken röst.

- Vadå hejdå? Säger jag och skrattar och går på tåget.

- Vänta ska du med till Hjärup? Säger hon och kollar på mig konstigt.

- Japp hade tänkt så vi ska ju ändå hälsa på på din skola imorgon. Säger jag och letar efter två lediga platser. Hon kramar mig bakifrån och skrattar. Jag hittar två lediga platser och sätter mig. Hon lutar sig på min arm. När vi var framme så hoppar vi av och går hem till henne. När vi kommer hem till henne så kommer hennes lillasyster fram och kramar henne och sen hennes mamma och pappa...

_____________________________________________
KLAR HOPPAS NI GILLAR DET!!!<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen Lindbladh - 5 mars 2012 15:05

Jag vaknade av att min klocka ringde. Det var fredag. Jag gick upp och gick in i badrummet. Jag sminkade mig och fixade håret. Efter det så gick jag in i min garderob och tog mina kläder. Idag fick det bli en svart magtröja med peace märket på, ett v...

Av Ellen Lindbladh - 4 mars 2012 17:04

Hej alla små gottegrisar! Som rubriken säger så har jag gått runt och tänkt lite. Jag hade tänkt att göra en ny novell! Börja om liksom. Jag har massor med tankar och ideér så det blir nog en ny novell! Men den kommer va här på denna adressen. Jag ho...

Av Ellen Lindbladh - 26 februari 2012 11:24

        Liams POV    Jag gick ut ur hallen och bara sto där. Jag kunde ju inte Hjärup så jag satte mig ner. Efter ett litet tag så kom Julia ut. Hon satte sig ner och kollade på mig. Jag kunde inte rå för att gråta. Vi satt där en stund och...

Av Ellen Lindbladh - 24 februari 2012 21:51

Jag har gjort ett kapitel 16 och det försvann så jag måste skriva om det. Jag ska skriva imorn jag lovar. Jag ska försöka komma ihåg allt! Ja det var allt ses! <3<3<3 ...

Av Ellen Lindbladh - 19 februari 2012 15:10


  Linneas POV   När vi kom till Hjärupsskola så gick vår klass in först och gick upp på läktaren. Alla andra elever fick sitta nere i hallen. Jag satte mig med Rebecka, Frida, Cornelia, Julia och My. Amanda, Isabella och Mathilda var hos kill...

Presentation


Hej jag heter Ellen och jag skriver denna novellen om 1D!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards