1Dnovell

Alla inlägg den 11 februari 2012

Av Ellen Lindbladh - 11 februari 2012 21:40

Linneas POV


Jag saknade Harry så det inte var sant. Jag såg Isabella sitta och prata med Ulrik, jag fattade inte att vi släppte in honom. Jag gick fram till dem och sa:

- Ulrik du måste gå nu för jag och bella ska ut på stan.

- Men kan inte jag följa med? Frågar Ulrik med en glad röst. Jag kollade på bella och hon såg ut som hon skulle börja gråta.

- Nej inte denna gången tyvärr. Säger jag med en lite irriterad röst. Just då ringde min mobil och det sto " Härry<3" Jag gick för att svara.

# Heeeej älskling! #

# Heeeej jag saknar dig!#

# Jag saknar dig mer!#

# Hur mår bella? Zayn sitter och gråter hela tiden för han tror att bella har lämnat honom#

# Hon mår skit. Ulrik var här nyss och de satt och pratade och jag såg att bella inte gillade det, men säg till Zayn att hon inte har det och det var Ulrik som kysste henne. #

# Okej det ska jag# När kommer ni till London igen?#

# Ehm nästa vecka tror jag#

# Okej men ha det bra och ta hand om bella! Jag älskar dig nu måste jag gå för jag är i studion så vi ska spela in nu!#

# Okej det ska jag! Älskar dig med! Okej vi hörs#. Jag la på och gick in till bella igen. Hon satt och grät. Jag förstod henne, först att hennes mamma och syskon inte vill ha kontakt med henne och sen att hennes pappa dör och sen att Ulrik Munther kysser henne medans hon har en kille. Jag satte mig brevid henne och kramade henne hårt och då kom alla andra tjejer in och vi satt och kramade om Isabella. Vi fixade oss och stack hem till henne för att vi skulle packa ihop allt. Jag sa till Ulrik att vi skulle ut på stan för att han inte skulle bli så frågande och tröstande. När vi kom hem till henne började hon gråta mer och vi sa att vi packar allt och vi gjorde lite té till henne och så fick hon sätta sig i soffan och säga till oss vad vi skulle göra. Vi hade riktigt kul och Miranda började helt plötsligt sätta på musik och började dansa. Inför bella gjorde vi en liten dans som skulle lätta upp henne. Efter vi hade packat klart så gick vi hem till mig och packade och sen Miranda och efter det Mathilda.När vi var klara med det var kl 7 på kvällen och vi bestämde oss för att sova hos Amanda för att vi hennes mamma skulle köra oss till flygplatsen. När vi kom hem till Amanda så gick vi och handlade godis och läsk. När vi kom hem igen så satte vi på " Oh brother where art thou" Amandas andra favorit film. Den var faktiskt riktigt bra.

______________________________________________________________________________________________________


Amandas POV


När vi hade kollat klart på filmen så somnade vi i soffan. Jag vaknade av att min klocka ringde. Jag kollade på kl och den var bara 4. Jag kom på att vi skulle flyga till London igen och det var riktigt skönt. När vi hade gått upp så skyndade vi oss att ta på oss och gick ut i bilen med alla grejer. Vi satte oss i bilen och åkte iväg. Denna gången kändes det konstigt att åka hemifrån. Jag vet inte varför. Jag kollade på tjejerna och de såg ledsna ut, men den som såg ledsnas ut var bella. Hon hade tårar i ögon hela tiden. Jag ville lätta upp stämningen lite och satte på lite musik. Men när jag satte på stereon var det bara en ledsen låt på radion " Timglas" av Lars Winnerbäck. Jag bytte snabbt låt för att bella inte skulle bli ännu mer ledsen. Jag satte på " Summer of '69" av Bryan Adams. På högsta volym och jag började dansa i bilen. Jag försökte härma Miranda från igår. Det gick inte så bra. När vi kom fram kom vi på att vi inte hade ätit frukost och gick till Sturbuks. Jag, Linnea, Mathilda och Miranda åt som Niall, men bella åt som en myra. Eller åt och åt hon drack bara vatten. Efter vi hade ätit så skulle vi gå till våran gate. Men när vi kom fram så sto där en massa One Direction fans och skrek hora och massor med fula ord till bella. De hade också expressen och aftonbladet tidningar med en bild där hon och Ulrik kysstes. Hon sprang förbi fansen och in i planet. Vi sprang efter och satt och kramade henne tills planet skulle starta. När planet startade så somnade Linnea och Isabella. Vi andra kollade på film och pratade om vad som hade hänt.

- *Nu är det dags att landa*. Hör man i högtalarna. Vi väckte Isabella och Linnea och vi landade. När vi kom ut ur planet och hade hämtat våra väskor och tagit en vagn så gick vi ut mot dörrarna. Då såg jag honom Liam min älskade Liam! Jag hade inte vagnen så jag sprang fram till honom och kramade honom baklänges. Jag skulle låssas att jag var ett fan!

- OMG OMG OMG DU ÄR LIAM PAYNE OMG OMG OMG!!! Sa jag med en tillgjord röst.Han blev förvånad och när han vände sig om så sa han:

-  Vill du ha min aoutograf eller?

- Eeeh nej det vill jag inte jag vill ha en kyss för att jag åkte hit igen. Sa jag med min vanliga röst.

- AMANDA!!! Skrek han ut och jag hoppade upp i hans famn och kysste honom. Efter det så såg jag att alla var så lykliga av att få träffa varandra, t o m bella och Zayn! Det var underbart att se. Vi gick ut från flygplatsen och ut bilen. När vi kom hem...

______________________________________________________________________________________________________

Hoppas ni gillar kapitel 10 <3

Av Ellen Lindbladh - 11 februari 2012 15:11

       

        




______________________________________________________________________________________________________



Mathildas POV


När vi satt på planet hade Amanda, Linnea och Miranda somnat. Jag och Isabella kollade på film och pratade om allt möligt. När vi satt och pratade så plingade min mobil till och det stog " Niall Horan<3" jag kollade vad det stog på sms och det stog" Hej älskling! När är ni framme i sverige? Sover Amanda? Jag saknar dig älskade,jag älskar dig mer än något annat på denna jord! 1000 pussar och kramar till dig. Din Niall!" Älskade Niall, gud vad jag saknade honom. Jag svarade efter en liten stund efter jag hade tänkt lite på honom så svarade jag på smset, jag skrev. " Hej älskade! Typ om en timme:/ Eeeh ja typ ja, alla utom jag och Isabella sover. Jag saknar dig meeer<3 Jag älskar dig mest i hela galaxen. 10000000 pussar och kramar till dig! Din Mathilda<3

- Vem va det? Frågar en kille bakom mig. Jag kände igen rösten. Jag kollade bak för att se vem det var. Där sitter Ulrik Munther. Typ bellas favorit artist från Sverige! Bella blev så glad att hon inte kunde andas.

- Hey jag är Ulrik! Säger han till mig och bella. Bella ville hoppa upp och ner det såg man på henne men hon tog det coolt och låsades som ingenting. Man såg att Ulrik försökte flörta med bella. Jag kollade bella och jag visste att hon tyckte han var snygg och jag kollade på henne med en blick som betydde " Du har Zayn!" Hon kollade på mig med en blick som betydde" Ja det har jag" Vi satt länge och pratade, och han var jättetrevlig. Efter en liten stund så ropade tjejen ut i högtalarna att det var dags att landa. Jag väkte Amanda och Linnea och Isabella väkte Miranda. När vi hade landat så frågade Ulrik:

- Får jag ta med dig på Sturbuks bella? Alla kollade på bella med en min som betydde att hon inte skulle gå med honom men hon kollade på oss och sa:

- Klart jag vill! De gick iväg och vi kollade hela tiden tills de försvann.

- Jag tyckte inte det var så bra att hon gick på Starbuks med Ulrik! Säger Amanda med en konstig röst.

- Nej inte jag häller! Säger vi andra i kör...


______________________________________________________________________________________________________


Isabellas POV


Jag och Ulrik gick in på Starbuks och beställde. Jag tog en stor chailatte och en scoones med boysenbärssylt och cream cheese. Vi tog ett bord och jag tog upp min mobil och twittrade " On Starbuks with @UlrikMunther" Efter en stund plinga min mobil och jag kollade vad det stog, det stog " Zayn Malik<3" Jag kollade vad han hade skrivit och det stog " Hej Babe! Jag såg att du va på Sturbuks med Ulrik Munther! Jag blev väldigt ledsen. Puss<3 Jag tänkte efter på tjejernas blickar och på Zayns sms.

- Ulrik jag måste gå tyvärr! Sa jag med en lite halvst ledsen röst. Jag började gå och då springer Ulrik efter mig och kysser mig! Va fan gör han!

- VAFAN GÖR DU!? Skriker jag ut och springer där ifrån. Vad hände nyss? Vad är det som händer med mig? Min pappa är död och min mamma och mina syskon vill inte ha kontakt med mig och Ulrik Munther kysser mig! Jag ringde Amanda och frågade om jag kunde komma hem till henne och fråga om hon kunde ringa de andra tjejerna också. 

- Hej gumman! Sa Amanda med en ledsen röst! Jag svarade inte och jag bara sprang in och satte mig i soffan. Jag grät som ingen har sätt mig gråta förr. Efter en lite stund så kom de andra tjejerna och jag berättade allt för dem. Efter en timmes berättandes så somnade jag i Amandas soffa och vaknade på morgonen av att någon satt vid min sida på soffan...


_____________________________________________________________________________________________________

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej jag heter Ellen och jag skriver denna novellen om 1D!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards