1Dnovell

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Kapitel 10 del 3

Av Ellen Lindbladh - 11 februari 2012 21:40

Linneas POV


Jag saknade Harry så det inte var sant. Jag såg Isabella sitta och prata med Ulrik, jag fattade inte att vi släppte in honom. Jag gick fram till dem och sa:

- Ulrik du måste gå nu för jag och bella ska ut på stan.

- Men kan inte jag följa med? Frågar Ulrik med en glad röst. Jag kollade på bella och hon såg ut som hon skulle börja gråta.

- Nej inte denna gången tyvärr. Säger jag med en lite irriterad röst. Just då ringde min mobil och det sto " Härry<3" Jag gick för att svara.

# Heeeej älskling! #

# Heeeej jag saknar dig!#

# Jag saknar dig mer!#

# Hur mår bella? Zayn sitter och gråter hela tiden för han tror att bella har lämnat honom#

# Hon mår skit. Ulrik var här nyss och de satt och pratade och jag såg att bella inte gillade det, men säg till Zayn att hon inte har det och det var Ulrik som kysste henne. #

# Okej det ska jag# När kommer ni till London igen?#

# Ehm nästa vecka tror jag#

# Okej men ha det bra och ta hand om bella! Jag älskar dig nu måste jag gå för jag är i studion så vi ska spela in nu!#

# Okej det ska jag! Älskar dig med! Okej vi hörs#. Jag la på och gick in till bella igen. Hon satt och grät. Jag förstod henne, först att hennes mamma och syskon inte vill ha kontakt med henne och sen att hennes pappa dör och sen att Ulrik Munther kysser henne medans hon har en kille. Jag satte mig brevid henne och kramade henne hårt och då kom alla andra tjejer in och vi satt och kramade om Isabella. Vi fixade oss och stack hem till henne för att vi skulle packa ihop allt. Jag sa till Ulrik att vi skulle ut på stan för att han inte skulle bli så frågande och tröstande. När vi kom hem till henne började hon gråta mer och vi sa att vi packar allt och vi gjorde lite té till henne och så fick hon sätta sig i soffan och säga till oss vad vi skulle göra. Vi hade riktigt kul och Miranda började helt plötsligt sätta på musik och började dansa. Inför bella gjorde vi en liten dans som skulle lätta upp henne. Efter vi hade packat klart så gick vi hem till mig och packade och sen Miranda och efter det Mathilda.När vi var klara med det var kl 7 på kvällen och vi bestämde oss för att sova hos Amanda för att vi hennes mamma skulle köra oss till flygplatsen. När vi kom hem till Amanda så gick vi och handlade godis och läsk. När vi kom hem igen så satte vi på " Oh brother where art thou" Amandas andra favorit film. Den var faktiskt riktigt bra.

______________________________________________________________________________________________________


Amandas POV


När vi hade kollat klart på filmen så somnade vi i soffan. Jag vaknade av att min klocka ringde. Jag kollade på kl och den var bara 4. Jag kom på att vi skulle flyga till London igen och det var riktigt skönt. När vi hade gått upp så skyndade vi oss att ta på oss och gick ut i bilen med alla grejer. Vi satte oss i bilen och åkte iväg. Denna gången kändes det konstigt att åka hemifrån. Jag vet inte varför. Jag kollade på tjejerna och de såg ledsna ut, men den som såg ledsnas ut var bella. Hon hade tårar i ögon hela tiden. Jag ville lätta upp stämningen lite och satte på lite musik. Men när jag satte på stereon var det bara en ledsen låt på radion " Timglas" av Lars Winnerbäck. Jag bytte snabbt låt för att bella inte skulle bli ännu mer ledsen. Jag satte på " Summer of '69" av Bryan Adams. På högsta volym och jag började dansa i bilen. Jag försökte härma Miranda från igår. Det gick inte så bra. När vi kom fram kom vi på att vi inte hade ätit frukost och gick till Sturbuks. Jag, Linnea, Mathilda och Miranda åt som Niall, men bella åt som en myra. Eller åt och åt hon drack bara vatten. Efter vi hade ätit så skulle vi gå till våran gate. Men när vi kom fram så sto där en massa One Direction fans och skrek hora och massor med fula ord till bella. De hade också expressen och aftonbladet tidningar med en bild där hon och Ulrik kysstes. Hon sprang förbi fansen och in i planet. Vi sprang efter och satt och kramade henne tills planet skulle starta. När planet startade så somnade Linnea och Isabella. Vi andra kollade på film och pratade om vad som hade hänt.

- *Nu är det dags att landa*. Hör man i högtalarna. Vi väckte Isabella och Linnea och vi landade. När vi kom ut ur planet och hade hämtat våra väskor och tagit en vagn så gick vi ut mot dörrarna. Då såg jag honom Liam min älskade Liam! Jag hade inte vagnen så jag sprang fram till honom och kramade honom baklänges. Jag skulle låssas att jag var ett fan!

- OMG OMG OMG DU ÄR LIAM PAYNE OMG OMG OMG!!! Sa jag med en tillgjord röst.Han blev förvånad och när han vände sig om så sa han:

-  Vill du ha min aoutograf eller?

- Eeeh nej det vill jag inte jag vill ha en kyss för att jag åkte hit igen. Sa jag med min vanliga röst.

- AMANDA!!! Skrek han ut och jag hoppade upp i hans famn och kysste honom. Efter det så såg jag att alla var så lykliga av att få träffa varandra, t o m bella och Zayn! Det var underbart att se. Vi gick ut från flygplatsen och ut bilen. När vi kom hem...

______________________________________________________________________________________________________

Hoppas ni gillar kapitel 10 <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen Lindbladh - 5 mars 2012 15:05

Jag vaknade av att min klocka ringde. Det var fredag. Jag gick upp och gick in i badrummet. Jag sminkade mig och fixade håret. Efter det så gick jag in i min garderob och tog mina kläder. Idag fick det bli en svart magtröja med peace märket på, ett v...

Av Ellen Lindbladh - 4 mars 2012 17:04

Hej alla små gottegrisar! Som rubriken säger så har jag gått runt och tänkt lite. Jag hade tänkt att göra en ny novell! Börja om liksom. Jag har massor med tankar och ideér så det blir nog en ny novell! Men den kommer va här på denna adressen. Jag ho...

Av Ellen Lindbladh - 26 februari 2012 11:24

        Liams POV    Jag gick ut ur hallen och bara sto där. Jag kunde ju inte Hjärup så jag satte mig ner. Efter ett litet tag så kom Julia ut. Hon satte sig ner och kollade på mig. Jag kunde inte rå för att gråta. Vi satt där en stund och...

Av Ellen Lindbladh - 24 februari 2012 21:51

Jag har gjort ett kapitel 16 och det försvann så jag måste skriva om det. Jag ska skriva imorn jag lovar. Jag ska försöka komma ihåg allt! Ja det var allt ses! <3<3<3 ...

Av Ellen Lindbladh - 19 februari 2012 15:10


  Linneas POV   När vi kom till Hjärupsskola så gick vår klass in först och gick upp på läktaren. Alla andra elever fick sitta nere i hallen. Jag satte mig med Rebecka, Frida, Cornelia, Julia och My. Amanda, Isabella och Mathilda var hos kill...

Presentation


Hej jag heter Ellen och jag skriver denna novellen om 1D!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards