1Dnovell

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Ellen Lindbladh - 8 februari 2012 19:23

 





Amandas POV


Jag kollade på bilden som Miranda hade tagit och fixade den som bakrund på min telefon. Efter det gick jag upp och tog på mig, idag fick det bli mina mjukis byxor och en stor pösig tröja! jag satte upp mitt hår i en boll och ner till de andra och frågade om vi skulle baka muffins!

- DET ÄR BARA FULA CUPCAKES!! Hör man Niall skrika från hans och Mathildas rum. Jag skriker tillbaka " OKEJ CUPCAKES DÅ!!!!" När vi skulle bestäma vad det skulle va för smak, vi tog choklad och toppingen jordgubb och färgen rosa! De blev asfina och vi skulle börja äta då jag skrek

- VÄNTA!!! Jag sprang upp och hämtade min systemkamera och tog en massor bilder. När jag hade fotat klart så ville jag börja äta då alla bara kollade på mig.

- Fotar du?! Frågar alla i mun på varandra och bara gapade. Jag trodde de visste det men tydligen inte.

- Ja det har jag gjort i ett år snart. Säger jag med en ointreserad röst. Alla bara kollar på mig med öppen mun. Jag tar min muffins och sätter mig i soffan brevid Liam och Mathilda. Vi skulle kolla på film och vi kollade på " Sex and City 2" min favorit film, det är så mycket bra i den filmen jag menar: Mode, kläder, förhållanden, barn och massor mer. När vi hade kollat klart så gick jag och Liam upp och la oss, vi var riktigt trötta så vi somnade direkt. Men när vi hade sovit i tio minuter så slås dörren upp där Louis står.

LINNEA HAR SVIMMAT!!!!!!! Skriker han ut med en rädd röst. Jag rusar upp och springer ner till vardags rummet där hon låg på golvet. Jag ser Harry sitta brevid henne och gråta. Alla var jätte rädda och undrade vad som hade hänt. Men när vi satt och pratade så kom Harry på en sak.

- När vi satt och kollade på Scrubs så var hon helt vit i ansiktet och helt yr och då sa hon att hon skulle hämta lite vatten och det var då hon ramlade och svimmade, sa han med en ledsen röst!

- Det var då jag hörde dunnsen. Sa Louis. Vad konstigt att Linnea bara svimmade av sådär! Vad hade hänt? Vad skulle hända?....


______________________________________________________________________________________________________


Harrys POV


Kunde inte fatta att Linnea låg på sjukhus! Vi hade åkt dit och satt nu i hennes rum. Hon hade fått lunginflamation och fick inte komma hem förrens imorgon.

- Jag stannar hos dig älskling! Säger jag med en ledsen röst.

- Men det behöver du inte åk med dem andra hemoch ha kul! Säger hon med en tyst röst. Jag ville inte lämna henne här ensam en natt så jag stannade kvar. När vi satt och mös och kollade på tv så plingade min mobil till. " Hej Harry! Jag hörde vad som hade hänt Linnea och ville bara se hur det var med henne! Jag saknar henne jätte mycket. Smsa när hon har kommit hem från sjukhuset! Rebecka" Aha det var hennes kompis från Sverige. Sen ringde Amanda och frågar om hur det va med Linnea. Dagen efter åkte vi hem för att Linnea behövde vila hemma. Alla pysslade om henne och gav henne tidningar, godis, muffins elr fula cupcakes som Niall skulle säga. Vi hade satt på en film och alla somnade i soffan. När jag vaknade låg alla och sov utom Linnea. Jag gick upp för att se vart hon va och hon satt i en fotölj i stora vardags rummet. Jag gick fram till henne och hörde henne hosta!

- Hur är det älskling?! Frågade jag med en orolig röst.

- Inte så bra, jag har väldigt ont i lungorna! Säger hon med en hes röst. Jag säger att hon ska ställa sig upp och så att jag kan sätta mig i fotöljen och så att hon kan sätta sig i mitt knä. När vi hade suttut där i några minuter Isabella och Zayn upp och frågar hur det är med henne och hon säger att det inte är så bra för att hon har ont i halsen och i lungorna....


_____________________________________________________________________________________________________


Fortsättningen på kapitel 8 hoppas att ni gillar det<3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej jag heter Ellen och jag skriver denna novellen om 1D!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards