1Dnovell

Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Kapitel 10

Av Ellen Lindbladh - 10 februari 2012 16:51

Hej alla glada och sura! idag har jag inga bilder för jag skriver på min pappas dator! Så idag får det bara bli ett långt kapitel.

_______________________________________________________________________________________________________________


Louis POV


Jag vaknade av att Miranda vände sig om. Jag vände mig om och jag såg hennes fina ansikte. Jag visste inte om hon sov så jag sa inte godmorgon. Hon öppnade sina ögon och såg helt fantastisk ut.

- Godmorgon. Sa hon med en mjuk röst. Helt underbar röst.

- Godmorgon. Sa jag med en nästan mjuk röst. Efter vi hade myst lite i sängen och legat och pratat i 10 minuter kommer Harry inrusande och säger att Isabella sitter och gråter. Vi går ner och ser henne sitta i soffan och gråta. Brevid henne sitter Zayn och Amanda och framför på golvet sitter Linnea, Liam och Niall. Man är inte van att se bella gråta för hon gråter aldrig. 

- Vad har hänt?! Frågar Miranda och rusar fram till henne.

- Min pappa har dött och han var den ända jag hade kontakt med för att mina syskon och min mamma ville inte veta av mig och pappa, och nu är han död och jag har ingen släckting att bo hos, Säger hon med en ledsen röst. Efter det börjar Mathilda hoppa upp och ner. Jag fattade inte att hon kunde va glad nu, någon hade dött.

- JAG VET JAG VET JAG VET!!! Skriker hon ut medans hon hoppar upp och ner.

- VAD?! Skriker jag medans jag härmar henne.Hon slutar hoppa upp och ner och säger:

- Haha jättekul Louis!

- Ja men säg vad som " JAG VET JAG VET JAG VET" Säger jag medans jag härmar henne igen. Hon kollar på mig med en bitch blick och börjar prata.

- Hon kan ju bo här! Säger hon med en glad röst. Det var en jättebra idé. Vi frågade bella om hon ville det och det ville det. Just då börjar Amanda hoppa upp och ner och ser jätteglad ut.

- JAG VET JAG VET JAG VET!!!! Säger hon med samma glad röst som Mathildas.

- VAD VAD VAD?! Säger Liam och hoppar upp och ner och försöker härma mig.

- KAN INTE LINNEA OCH MIRANDA OCH MATHILDA OCKSÅ FLYTTA HIT DÅ??!! Skriker hon ut och hoppar upp och ner. Det tyckte tjejerna var jättekul. Men de behövde först kolla med sina föreldrar och skola och jobb och sånt. De skulle åka hem imorgon och se om det kunde bo hos oss och gå klart skolan och bella skulle till sjukhuset och fixa med begravningen och huset och sånt. Zayn lagade mat och tjejerna packade och efter de hade packat så åt vi och efter det så kollade vi på film.

- Jag har en överrastning! Säger Linnea mitt i filmen.

- Vaddå? Frågar bella med en ledsen röst. Linnea hade gjort kladdkaka och chokladpudding. Alla blev jätte glada till och med Bella.

- Men var är mina cream cheese chips? Frågar bella med en sörgsen röst. Linnea sprang upp för trappan och ut i köket, det tog inte ens 2 minuter sen var hon tillbaka med Bellas chips.



______________________________________________________________________________________________________


Harrys POV


Jag vaknade av att Liam hoppade i soffan och ropade att jag skulle gå upp. Jag kollade på kl och den var 3 på natten. Jag kom på att vi skulle lämna tjejerna på flygplatsen. Jag gick upp i köket där Linnea, Amanda, Mathilda, Isabella och Miranda satt och drack té. Isabella såg ledsen ut och jag gick fram till dem.

- Godmorgon! Sa jag med en glad röst. Det var bara Linnea som svarade och gav mig en perfekt kyss. Alla gick och hämtade sina väskor och då såg jag att Amanda också höll i en väska!

- Vart ska du åka?! Sa jag förvånat.

- Hem till Sverige och hälsa på mamma, pappa, Emma och sigge och sen ska jag hälsa på i skolan och sen så ska jag hjälpa bella med allt, sa hon i ett. Jag tyckte det var snällt av henne att åka med henne till sverige. Jag satte på mig min onepice och mina svarta converse. Alla stog redan vid bilen. Vi hoppade in i bilen. Det var inte världens bästa biltur, bella var ledsen och det var alla tjejer med. När vi kom fram till flygplatsen så gick vi direkt till gaten för att bella vi på så snabbt som möjligt. Jag kramade alla och sa hejdå. Linnea var värst att säga hejdå till. Vi stog länge och bara kollade in i varandras ögon. Allt slutades med en passionerad kyss. Vi sa hejdå till dem och vi började gå mot bilen...



______________________________________________________________________________________________________


Det var början på kapitel 10 resten kommer senare ikväll.puss :*<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen Lindbladh - 5 mars 2012 15:05

Jag vaknade av att min klocka ringde. Det var fredag. Jag gick upp och gick in i badrummet. Jag sminkade mig och fixade håret. Efter det så gick jag in i min garderob och tog mina kläder. Idag fick det bli en svart magtröja med peace märket på, ett v...

Av Ellen Lindbladh - 4 mars 2012 17:04

Hej alla små gottegrisar! Som rubriken säger så har jag gått runt och tänkt lite. Jag hade tänkt att göra en ny novell! Börja om liksom. Jag har massor med tankar och ideér så det blir nog en ny novell! Men den kommer va här på denna adressen. Jag ho...

Av Ellen Lindbladh - 26 februari 2012 11:24

        Liams POV    Jag gick ut ur hallen och bara sto där. Jag kunde ju inte Hjärup så jag satte mig ner. Efter ett litet tag så kom Julia ut. Hon satte sig ner och kollade på mig. Jag kunde inte rå för att gråta. Vi satt där en stund och...

Av Ellen Lindbladh - 24 februari 2012 21:51

Jag har gjort ett kapitel 16 och det försvann så jag måste skriva om det. Jag ska skriva imorn jag lovar. Jag ska försöka komma ihåg allt! Ja det var allt ses! <3<3<3 ...

Av Ellen Lindbladh - 19 februari 2012 15:10


  Linneas POV   När vi kom till Hjärupsskola så gick vår klass in först och gick upp på läktaren. Alla andra elever fick sitta nere i hallen. Jag satte mig med Rebecka, Frida, Cornelia, Julia och My. Amanda, Isabella och Mathilda var hos kill...

Presentation


Hej jag heter Ellen och jag skriver denna novellen om 1D!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards