1Dnovell

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Ellen Lindbladh - 12 februari 2012 21:14

Harrys POV


Jag och Linnea gick runt och kollade lite på Ikea. Just då ser jag Ulrik Munther. Var det inte han som kysste bella? Jag puttade på Linnea.

- Vad gör du?! Sa hon lite irriterat.

- Kolla vem som står där!

- Nej omg inte Ulrik! Vad gör han här? Frågar hon förvånat.

- Inte vet jag kanske för att få bella att bli kär i honom eller något! Säger jag lite tyst.

- Vi måste ringa Amanda och förvarna Bella och Zayn. Säger Linnea med en tveksam röst.

- Men skulle inte vi gå åt det hållet? Frågar jag.

- Joo, det skulle vi.

- Då får vi gå åt ett annat håll.

- Neej jag ska ha vår nya säng!

- Okej men vad gör vi om han ser oss? Frågar jag med en tveksam röst.

- Säger hej argt! Säger Linnea bestämt.

- Okej. Säger jag och ger henne en snabb kyss. Vi gick mot det hållet och såklart ser Ulrik oss. Men när vi kollar på honom så ser jag bella bakom honom och säger:

- Vi måste gå.

- Okej men säg till bella att jag ringer. Säger Ulrik högt. Då kollar Zayn på oss. Vi går fram till Zayn och bella som står och bråkar. När vi kommer fram så går bella i väg och jag undrar vad det e.

- Jag sticker efter bella. Säger jag och sticker och letar efter henne. jag hittar inte henne och jag ringer till Liam:

# Liam#

# Tja det är Harry du kom till sängavdelningen#

# Okej varför?#

# För jag kan inte hitta bella#

# Okej jag och Niall kommer#

# Okej kom fort#

# Japp jag ser dig#

# Bra# Sa jag och vi la på.

- Hittar du inte henne? Frågar Liam.

- Nej vi får dela på oss och vi får ringa varandra om vi hittar henne. Säger jag med en ledsen röst.

- Okej jag går åt detta hållet. Säger Niall med en upphetsad röst.

- Japp. Säger jag och går mot ett annat håll. Jag hör någon gråta och gissar på att det är bella. Jag gissar på vilket håll det är. Jag ser henne och springer fram till henne och kramar henne i en lång stund. Jag ringer Liam och Niall och sen Linnea.

# Hey babe#

# Hej var är ni?#

# Vi är utanför med alla saker och Zayn#

# Röker han?#

# Ja#

# Ta ciggen ifrån honom snabbt#

# Okej, Louis ta ciggen från Zayn! Nu!#

# Bra#

# Kommer ni ut eller?#

# Ja det gör vi, vi är vid dörren nu#

# Okej# När vi kommer ut så springer Linnea, Miranda, Mathilda och Amanda fram till bella och vi till Zayn. Vi ringde en taxi för vi tyckte att Zayn och bella inte skulle va tillsammans nu...


______________________________________________________________________________________________________


Kort men ändå något.<3

Av Ellen Lindbladh - 12 februari 2012 09:59

 



Nialls POV


När vi kom hem så packade vi ut ur bilen och in i huset. Jag va så glad att se Mathilda, hon var här nu. Vi satte väskorna i hallen och gick till köket och gjorde pasta med pesto. Efter vi hade lagat det så tog vi med det ner och satte på en film. Vi killar och Amanda tyckte inte att filmen var så bra så vi satt och spelade nintendo ds! Som vanligt van Amanda över oss.

- Du Amanda innan du började spela nintendo med oss har du spelat det innan? Frågar jag med en låssas förvånad röst.

- Nä det har jag väll inte men jag är väldigt bra på att spela. Säger hon med en glad röst.

- AMANDA KOLLA!!!! Skriker Miranda ut.

- AAAAH VAAD?! Skriker Amanda ännu högre. Det var en bara en liten spindel, men vi vet att Amanda är jätterädd för spindlar. Miranda gjorde så för att vi kunde komma ikapp Amanda i spelet. Men när hon upptäckte det så gjorde hon något åt det. Hon sprang upp till köket och hämtade en morot och en sked och sen till badrummet och hämtade en spegel. Sen hämtade hon sigge. Hon kom der och satte skeden framför Liams ansikte och moroten i Louis mun. Hon gav sigge till Harry och speglen till Zayn. Mathilda, Miranda, Isabella, Linnea och jag låg ner på golvet och gap skratta. Efter en liten stund så låg alla på golvet och skratta. Vi hade så kul. Efter allt roligt så sa jag och Mathilda att vi skulle gå upp och sova. Vi låg länge och bara pratade. Hon låg i mitt knä när jag satt upp, där somnade hon. Underbara Mathilda. Dagen efter så vaknade jag av att Mathilda kysste mig med en perfekt kyss. Vi gick upp till de andra för att kolla om de var vakna. Jag kollade in i Harry och Linneas rum men där va ingen. Mathilda gick till Miranda och Louis rum men där var ingen häller. Efter det gick vi tillsammans till Isabella och Zayns rum men inget där häller. Vi gick till Amanda och Liams rum, inget där häller!

- Var är dem?! Frågar Mathilda med en orolig röst.

- Jag vet inte, vi går ner och kollar på tv de kanske bara är och köper bullar. Säger jag med en lugn röst. Men när vi kommer ner till tv rummet ligger alla där i soffan och sover. Mathilda fnissar lite och jag skrattar lite tyst.

- Kom, viskar jag.

- Vart ska vi? Viskar Mathilda tillbaka. Jag drog med henne till vårt rum för att hämta min gitarr. Vi gick ner igen och jag började spela.

- Its time to get upp in the morning. Börjar jag sjunga lite tyst. Efter det kommer Mathilda med stämman.

- In the morning. Efter lite lungt sjungade så börjar vi skika ut och hoppa i soffan.

- ITS TIME TO GET UPP GET UPP YEAHH!!!!!!!!!!!!

- ITS TIME TO GET UPP!!! Skriker Harry ut och jag och Mathilda skrattar. När alla hade gått upp så åt vi frukost och bestämde vad vi skulle göra idag.

- Vad ska vi göra idag då? Frågar jag med en peppad röst.

- Vi måste ju packa upp. Säger Miranda med en glad röst.

- Och sen så måste vi åka och köpa lite nya saker t ex garderob, sminkbord och lite sådant. Säger bella med en lika peppad röst som min.

- Men jag har en idé. Säger Liam med en bestämd röst.

- Vadå? Frågar Zayn.

- Vi kan åka och köpa garderod, sminkbord och det ni behöver nu och sen efter det så packar ni upp och vi sätter ihop möblerna. Säger Liam med en glad röst.


____________________________________________________________________________________


Louis POV


När vi hade ätit upp så tog vi på oss, idag fick det bli mina röda byxor och en randig t-shirt och mina hängslen. När jag var klar gick jag för att ringa Big!

# Tjena Big det är Louis#
# Tjena grabben#

# Vi ska åka till Ikea för att handla kan du komma med den stora bussen?#

# Ja fan det e klart jag kommer om 20, jag ringer Ikea och säger att de ska stänga för idag och ni kommer#

# Ja vad bra#

# Vi ses#

# Japp vi ses#

- Jag har ringt Big och han kommer om 20 min och han ska ringa Ikea och säga att de ska stänga. Säger jag rakt ut.

- Ja vad bra! Säger Miranda och går fram och pussar mig på kinden. När alla var klara så gick vi ut och väntade på Big, vi fick vänta i 1 min sen kom han. Vi hoppade in i bilen och åkte iväg. Det tog cirka 30 min att åka till Ikea. När vi kom dit var det en massa fans utanför och längs fansen stog livvakter.

- Neej fan inte nu, vi ska ju bara in på Ikea. Säger Niall med en besviken röst.

- Jo tydligen. Säger Harry med samma besvikna röst. Vi gick ut och skrev lite aoutugrafer och tog lite bilder och sen snabbt in på Ikea.

- Jag är hungrig. Säger Niall med en glad röst.

- Är inte du alltid det? Frågar Linnea med skratt i rösten.

- Joo kanske det. Säger Niall lite tveksamt. Vi gick till Ikea resturangen och beställde. Jag tog en Fransk Hotdog och en cola.När vi hade ätit klart så gick vi in på Ikea. Jag och Miranda gick mot ett håll och Isabella och Zayn mot ett håll och så vidare.

- Kolla denna var väll fin? Frågar Miranda med en glad röst. Det var en vit stor fotölj.

- Ja det var den. Säger jag glatt. När vi går mot hyllorna så ser jag någon jag inte ville se. Ulrik Munther.

- Älskling ring Amanda! Säger jag snabbt.

- Varför? Frågar Miranda glatt och lite högt.

- Shh Ulrik Munther står där borta och det är bäst att Bella och Zayn. Säger jag med en tyst röst.

- Okej jag ringer henne.Hon ringde henne och efter typ 46 cikunder så kommer hon tillbaka och säger:
- Hon ringer bella och frågar om de kan gå tillsammans.

- Bra! Säger jag och vi går mot ett annat håll...

______________________________________________________________________________________________________


Fortsättning kommer ikväll<3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej jag heter Ellen och jag skriver denna novellen om 1D!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards