1Dnovell

Alla inlägg den 26 februari 2012

Av Ellen Lindbladh - 26 februari 2012 11:24

 




Liams POV    

Jag gick ut ur hallen och bara sto där. Jag kunde ju inte Hjärup så jag satte mig ner. Efter ett litet tag så kom Julia ut. Hon satte sig ner och kollade på mig. Jag kunde inte rå för att gråta. Vi satt där en stund och sen gick Julia in igen. Jag trodde vi skulle leta efter min diamant. Efter en liten stund kommer hon ut med killarna och Mathilda, Isabella, Linnea och hela deras klass efter sig. Jag torkar bort tårarna och ställer mig upp. Zayn kommer fram till mig och klappar mig på ryggen.
- Vi ska hitta henne. Säger Linnea med en tröstande röst.
- Okej, killarna vet ju inte hur Hjärup är så vi får nog dela in oss. Säger deras lärare Annika. Alla tyckte det var en bra idé och vi delade in oss. Jag fick gå med Mathilda, Annika och Alice. Vi gick i 10 minuter med det kändes som en evighet. Efter några minuter så ringde Alice mobil. Hon svarade och pratade lite.
- Det var Emma J och de har hittat henne och hela klassen är där. De är på en lekplats vi mig och Amanda. Hon sitter uppe i en korg typ, Linus sitter uppe och tröstar henne. Säger hon och kollar på mig. Linus? Det var det enda jag fick in i mitt huvud. Vem är Linus? Var det något mellan dem? Vi fortsatte att gå tills vi kom fram till lekplatsen. Jag klättrade upp till korgen och då satt Linus där.
- Du måste vara Linus? Säger jag med en bestämd röst.
- Japp Hejsan! Säger han och sträcker fram handen. Jag tar tag i den och säger hej. Det var väldigt stelt handslag. Men efter några sekunder så var han på väg att klättra ner.
- Nej Linus stanna! Hör man Amanda säga och hon tittar upp. Hennes smink hade runnit av tårarna. Jag kollar på henne och sen ner på hela hennes klass.
- Men jag tror Liam vill vara ensam med dig. Säger Linus och klättrar ner. Jag ler lite mot honom och kramar hon Amanda. Efter några minuter så klättrar vi ner och pratar lite med Annika och hennes klass. Killarna och Linnea, Mathilda och Isabella hade åkt tillbaka till hotellet så länge. Efter vi hade sagt hejdå till hennes klass så gick vi hem till Amandas mamma. Hennes mamma var hemma. Tyvärr hade Big sagt upp sig så vi hade fått en ny livvakt och han hette Paul, och han skulle hämta oss sen. När vi satt hemma hos Pia hennes mamma så fick vi lite saft och mackor. Vi pratade lite och Amanda visade huset. Hon visade hennes rum. Det var ett helt vanligt rum. Med vinröda och gröna garderober. Hon satte sig på sängen och då såg jag att det kom en tår. Efter en liten stund så kom Pia in och sa:
- Er livvakt är här!
- Okej vi kommer mamma! Säger Amanda och går efter Pia. Jag kollar lite extra och ser en liten ask. Jag tar med den och lägger den i fickan…
____________________________________________________________________________________

Amandas POV


Jag sa hejda till mamma och kramade henne länge. Jag kände hur tårarna börjar komma. Jag släpper taget om mamma och går ut igenom dörren. Jag tar Liams hand och vi går ut till Paul. Vi satte oss i bilen och åkte till hotellet. När jag satt och kollade ut igenom fönstret så tog Liam min hand. Jag kollade på honom och sa:
- Jag älskar dig!
- Jag älskar dig med! Säger han och kysser mig passionerat. När vi kom fram till hotellet så gick vi direkt upp på hotell rummet. När vi packade så stannade jag upp mitt i allt.
- Vad är det älskling? Frågade Liam och gick fram till mig. Jag hade glömt att säga hejda till pappa och Sigge och Emma.
- Jag har glömt en sak. Säger jag och kollar ner i golvet.
- Vad? Frågar han mig och tar handen under min haka.
- Kan du packa åt mig jag måste bara göra ett ärande. Säger jag och går mot dörren. Jag gick ut igenom den och ner till lobyn. Jag gick ut ur hotellet och hem till pappa. Jag kände hur tårarna började komma. Jag skyndade mig upp för trappan och in i lägenheten. När jag kommer in så kom Sigge fram till mig och jag tar upp honom och kramar honom hårt. Jag hör pappa ropa och fråga vem det är men jag orkar inte svara. Nu kan jag inte hålla tårarna mer de bara kom. Efter en liten stund så kommer pappa ut och kramar mig. Jag grät, grät i pappas famn. Jag är hos pappa en liten stund. Jag kollar lite på mitt rum och leker lite med Sigge. Jag skulle nyss gå då Emma kommer innanför dörren. Jag kramar henne en lång stund sen är det dax att gå. Jag säger hejda och går utanför dörren. När jag kommer ner utanför så kommer Emma efter mig.
- Amanda! Jag kollar bak och ser henne springa.
- Jag följer dig till hotellet. Jag ska ändå till Josef. Säger hon och gör arm krok med min arm. Jag blev varm inombords och jag vill inte lämna henne. När vi kommer fram till hotellet så står vi där en stund och pratade:
- Men Emma ni får komma till London snart. Säger jag och ler.
- Ja men jag har ledig om två veckor! Säger Emma och ler hon också. Vi bestämde att de skulle komma då. Jag sa hejdå och gick in i hotellet. Alla stog redan i lobyn. Jag gick fram till dem och…
____________________________________________________________________________________


Det var kapitel 16, hoppas att ni gillar det<3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej jag heter Ellen och jag skriver denna novellen om 1D!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards