1Dnovell

Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Kapitel 13

Av Ellen Lindbladh - 15 februari 2012 15:33

 



Liams POV


Just nu så satt vi hemma hos Amandas pappa. Han var riktigt cool. När vi hade ätit upp så sa vi hejdå till alla och gick till Grand Hotel. När vi kom upp på rummet så sa jag:

- Jag ska bara ta en dusch och sen kan vi gå till Rebecka.

- Ja, men jag behöver också ta en dusch. Säger hon med ett besviket ansikte.

- Men då får du göra det efter mig. Säger jag med skratt i rösten.

- Men åh! Säger hon och kastar sig i sängen. Jag går in i badrummet och in i duschen. Jag sätter det på det varmaste och står i duschen i 10 minuter. Då hör jag att dörren slås upp. Jag blir rädd och går ut ur duschen och ut ur badrummet. Då ser jag Amanda hoppa upp och ner och krama några okända människor.

- Liam kom babe. Säger Amanda och jag går fram till dem.

- Detta är Julia, Frida, Cornelia och My. Säger hon och ställer sig brevid mig. Jag hälsar och sen tar jag kläder och går in i badrummet och byter om. Efter det så går jag ut till tjejerna och sätter mig i sängen brevid Amanda och ger henne en puss på kinden. Jag tar upp min mobil och kollar twitter. Jag kollade vad Niall hade skrivit och han hade skrivit: On my way to Sweden! Vadå är de på väg till Sverige?

- Babe kolla. Säger jag till Amanda och ger henne telefonen.

- Va är de på väg hit? Frågar hon och gapar stort.

- Ah tydligen. Säger jag och ger henne en snabb puss.

- Tjejer är ni klara så kan vi gå till Rebecka. Säger Amanda.

- Ah.Säger alla i kör! Vi går ut från vårt rum och åker ner på 5 våningen. Vi går till Rebeckas rum och knackar på. Hon öppnar snabbt och vi går in. När vi har suttit och pratat lite så ringer min telefon.De sto " Niall Horan"

# Tja# Säger jag glatt.

# Hej# Säger Niall ledset.

# Vad är det?# Frågar jag oroligt.

# Vi är på planet på väg mot Sverige#

# Jag vet men varför?#

# För att Louis och Miranda har bråkat och Miranda har gjort slut.#

# VA FAN?!#

# Ja, men kan ni komma och hämta oss på flygplatsen?#

# Ja klart men då kanske Amandas kompisar följer med#

# Okej kul#

# Ja, men när landar ni?#

# Om tio minuter#

# Okej kommer så fort vi kan#

# Ja bra# Sa Niall och vi la på. Jag gick in till tjejerna och tog med Amanda ut i korridoren. Jag berättade vad som hade hänt och vi sa till de andra att följa med. När vi kom till flygplatsen så smsade jag Niall" Tja vi är här nu och var är ni? L" Efter 5 minuter letandes så får jag ett sms av Niall där det står" Tja, Vi är på MC Donalds! Jag var så hungrig efter flygresan. N" Vi gick till MC Donalds och hittade dem bakom ett stort fanshav. Jag trängde mig förbi med Amanda i handen. Då kollar ett fans på mig och börjar skrika. Jag tar tag i Amanda, Julia, Frida, Cornelia och My...

_____________________________________________________________________________________________________


Nialls POV


Jag såg Amanda och Liam och några andra som tydligen skulle va Amandas vänner. Mathilda, Isabella och Linnea sprang fram till varandra och kramades. Amanda och bella kramades och sa förlåt till varandra. Efter en liten stund kommer alla fram till mig, Zayn, Harry och Louis. Louis såg jätte ledsen ut så vi gick direkt ut till Big. Vi åkte till hotellet och chekade in. När vi kom in på hotelrummet så la jag och Mathilda oss på sängen. Vi kollade rakt in i varandras ögon och sen möttes vi i en perfekt kyss. Efter några härliga minuter så slås dörren upp! Jag hoppar till och där står Louis och Julia. Så han har redan hittat en tjej?

- Lou vi hade faktiskt en mysig stund. Säger Mathilda och då kommer Julia fram till henne och sätter sig i sängen. De håller på att viska och jag här inte vad dem säger.

- Så Mathilda och Niall. Säger Lou och ställer sig rakt med ett papper i handen. Jag, Mathilda och Julia börjar skratta och han börjar prata:

- Ni är välkomna till Liams och Amandas rum ikväll kl 23.00

- Åååh tack mister! Säger Mathilda tantigt.Alla börjar skratta och då så går Julia och Louis och Mathilda börjar rota i sin resväska.

- Baby vad gör du? Frågar jag när jag skrattar lite lugnt.

- Har inte du tänkt att byta om? Säger hon och börjar leta igen.

- Neej det hade jag inte. Säger och sätter mig i sängen.

- Okej men det hade jag tänkt för jag går inte med dessa kläderna som jag har suttit på ett plan med. Säger hon i ett.

- Okej ta det lugnt. Säger jag och kramar om henne. Hon kanske hade rätt. Jag tog på mig mina beiga chinos och en blå Jack Willis hoddie. Mathilda hade blåa jeans och en rosa Jack Willis hoddie. När vi var klara så ställde jag mig framför henne och sa:

- Du ser fantastisk ut.

- Haha i en mys hoddie och jeans? Frågar hon medan hon skrattar.

- Ja du ser fantastisk ut i allt. Säger jag och kysser henne.

- Du med! Säger hon och vi kysstes igen. Efter en liten stund så kollar Mathilda på sin mobil och kl var 5 i 11. Vi gick ut ur hotellrummet och åkte ner till lobbyn och gick till 7-eleven. Efter vi var klara så var kl 10 minuter över 11. Fint folk kommer ju alltid försent. När vi kom till hotellet igen så gick upp till Amandas och Liams rum...

______________________________________________________________________________________________________

Linneas POV


När vi va på Amandas och Liams rum så kollade vi på film och körade charader. Vi hade skitkul. Jag och Harry hade ostbolls krig. Han kastade på mig och jag kastade på honom. Mitt i allt börjar alla kasta på oss. Alla börja asgarva och vi kollade på kl och den 4 på natten. Vi bestämde att vi skulle hämta våra täcken och kuddar och så blev det alla utom Liam och Amanda gick och hämtade täcken och kuddar.När vi kom tillbaka så satte vi på en film och vi somnade nästan direkt. Jag älskar att somna till ljud. Nästa dag vaknade jag av att det knackade på dörren. Jag satte mig upp och såg att Liam var på väg till dörren för att öppna. Jag hörde vem det va, det var Emma och Josef, Amandas syster och hennes pojkvän. Jag såg Liam komma tillbaka och Emma började hoppa i sängen. Alla vaknade och skrek

- LOUIS!!!!!

- VAAAD?!?!?! JAG SOVER!!! Skriker han ut och då sätter sig alla upp och börjar kolla konstigt. Då säger Emma:

- UPP NU KILLAR OCH TJEJER VI SKA VISA KILLARNA LUND!!!

- Jaaa!!! Säger Amanda som om hon har varit vaken i 3 timmar fast bara 3 min. När vi hade tagit på oss kläder och fixat oss gick vi ner till Emma och Josef till lobbyn. Där väntade dem och ett stort gäng killar. Jag måste erkänna att jag blev lite rädd, men Amanda sprang fram till dem och började prata med dem helt vanligt. Då kom jag på att för längesen så hade Amanda pratat om ett gäng som heter Dusts . Jag gick fram med dem andra och hälsade.

- Jag sa att Big kunde ta lite ledigt! Säger Emma glatt.

- Varför då? Frågar Zayn.

- För att jag känner dessa fantastiska killarna som kommer vara era livvakter idag! Säger Emma glatt.Så snällt av henne.När vi kom ut ur hotellet så sto där massor med gamla bilar från 50-talet. Jag visste att Amandas pappa hade en sån bil. Just då kom Amandas pappa fram:

- Hej, Amanda vilka ska åka i min bil? Säger han och kramar henne.

- Jag, Liam och Rebecka. Säger Amanda glatt.

- Okej då vet jag det. Säger han och går till bilen. Vi skulle åka med Eddie. Efter en rolig biltur så släppte de av oss i Stadsparken. Där hade Emmas kompis Cissi fixat en piknik. Efter det så gick vi runt i affärer och kollade på massor med kläder. Efter allt roliga så gick vi till hotellet och fixade oss för att vi skulle på resturang med Emma och Josef. Jag tog på mig en blommig klänning och svarta nylon strumpbyxor och svarta Jeffery Cambell skor. När jag hade klätt på mig så gick jag och lockade håret och sminkade mig. När jag var klar med det så gick jag ut till Harry som sto i rummet.

- Åh du ser fantastisk ut! Säger han och kysser mig perfekt.

- Du med! Säger jag och kramar honom. Imorgon skulle vi till vår gamla skola Hjärupslundsskolan.

______________________________________________________________________________________________________


Hoppas att ni gillar det<3

 
 
Maja | Ssuperfoto

Maja | Ssuperfoto

15 februari 2012 22:00

Super bra :)

http://www.ssuperfoto.blogg.se

Ellen Lindbladh

16 februari 2012 20:42

tack maja

 
linda

linda

16 februari 2012 08:02

sv: haha okej :) ja det kan jag göra :) eeh, jag vet inte riktigt men jag gillar harry, liam och zayn :) svårt val,men jag gillar what makes you beautiful och så gillar jag jätte många låtar som dom gjorde i the exfactor :) sj?

http://www.froggi.bloggplatsen.se

Ellen Lindbladh

16 februari 2012 20:43

Jag gillar alla låtar dem har gjort! Och från X- Factor så gillar jag mest Forever Young!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen Lindbladh - 5 mars 2012 15:05

Jag vaknade av att min klocka ringde. Det var fredag. Jag gick upp och gick in i badrummet. Jag sminkade mig och fixade håret. Efter det så gick jag in i min garderob och tog mina kläder. Idag fick det bli en svart magtröja med peace märket på, ett v...

Av Ellen Lindbladh - 4 mars 2012 17:04

Hej alla små gottegrisar! Som rubriken säger så har jag gått runt och tänkt lite. Jag hade tänkt att göra en ny novell! Börja om liksom. Jag har massor med tankar och ideér så det blir nog en ny novell! Men den kommer va här på denna adressen. Jag ho...

Av Ellen Lindbladh - 26 februari 2012 11:24

        Liams POV    Jag gick ut ur hallen och bara sto där. Jag kunde ju inte Hjärup så jag satte mig ner. Efter ett litet tag så kom Julia ut. Hon satte sig ner och kollade på mig. Jag kunde inte rå för att gråta. Vi satt där en stund och...

Av Ellen Lindbladh - 24 februari 2012 21:51

Jag har gjort ett kapitel 16 och det försvann så jag måste skriva om det. Jag ska skriva imorn jag lovar. Jag ska försöka komma ihåg allt! Ja det var allt ses! <3<3<3 ...

Av Ellen Lindbladh - 19 februari 2012 15:10


  Linneas POV   När vi kom till Hjärupsskola så gick vår klass in först och gick upp på läktaren. Alla andra elever fick sitta nere i hallen. Jag satte mig med Rebecka, Frida, Cornelia, Julia och My. Amanda, Isabella och Mathilda var hos kill...

Presentation


Hej jag heter Ellen och jag skriver denna novellen om 1D!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards