1Dnovell

Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

Kapitel 5

Av Ellen Lindbladh - 5 februari 2012 20:18






Amandas POV




Nu hade vi kommit fram till huset och innanför dörren och jag tog av mig mina skor och gick in! Shit vad snyggt hus! Liam gick fram till mig med min väska och kramade mig och sa:

- kom så går vi upp med väskorna på mitt rum!

- Okej sa jag och följde efter Liam. När vi kom upp på rummet så såg jag att hans rum var helt underbart asså så stort och fint och JÄTTESTOR säng! Jag kastade mig i sängen och sen så la Liam sig brevid mig och vi låg och viskade en stund sen hör vi Louis skrika " MAAAAAAAAAT" Vi gick ner och kollade vad vi skulle äta, Zayn hade gjort pasta med köttbullar! MUMS VAD GOTT! Jag åt en portion och sen gick jag och killarna för att kolla på film, vi kollade på " Hitta Nemo " Harry satt och grät igenom hela filmen och Niall somnade och vi andra satt och spelade nitendo ds för filmen va inte så bra! Jag lyckades vinna över Louis, Liam och Zayn! Fan vad jag är bra asså! När vi hade spelat klart så väckte vi Niall och gav Harry papper så han kunde torka bort tårarna. Jag och Liam gick upp och la oss efter några minuter. När vi skulle sova så la Liam tätt intill mig och sa:

- Jag älskar dig Amanda Holmquist!

- Och jag dig Liam Payne!


______________________________________________________________________________________________________



Louis POV



När jag vaknade nästa morgon så hörde jag röster nere från köket! Jag tog på mig min one pice och raggsockor, gick ner och frågade vad de pratade om. Jag tog lite kaffe och en morot!

- Vi har en överrasting till dig Amanda, säger Harry! Juste vi ska köpa en katt till Amanda som välkomsprecent! Jag hade sett den på en bild och den var riktigt söt! En vit liten kise!

- Va har ni? Säger Amanda med ett leende på läpparna. Vi skulle åka efter frukost så det var bäst att göra sig i ordning. Jag tog på mig mina röda byxor och min vit och blå randiga t-shirt och mina vita converse. Idag tog jag på mig mina glasögon för jag orkade inte ha linser. När vi stog i hallen så pratade Amanda hela tiden om vad det var för överrastning! När vi stannade utanför en djur affär så började Amanda bli misstänksam! Liam och Niall gick in och köpte en svart kattbur och kattmat och en katt skål och lite annat en katt behöver. När Liam och Niall kom tillbaka så höll Amanda för handen och såg chockad ut.

- Skojar ni med mig?! Ska vi köpa en katt? säger Amanda med ett stort leénde på läpparna.

- Japp till dig! Säger Zayn glatt! När vi kom fram till huset vi skulle hämta katten så sa jag att hon fick döpa den till vad hon ville! När vi kom in så såg hon katten och den var riktigt söt, helt vit och liten. Hon sa direkt vad den skulle heta:

- Jag vet vad den ska heta!!!

- Vaddå? Säger Liam med ett leende på läpparna!

- Ziggy Sturdust! Men kallas för Sigge! Säger hon med ett riktigt nöjt ansikte. Vi tyckte det var bra, lilla Ziggy!



______________________________________________________________________________________________________



Linneas POV



Jag vaknar av att min mobil plingar till! Det var Harry! " Hej älskling hur har du det? Vi har det bra och vi tar hand om din Amanda. Vi va nyss och köpte en katt till henne som välkomspresent. Här har du den: Bild. Söt va? Iallafall vi undrar om ni vill komma och hälsa på om 3 veckor? puss älskar dig"

Jag skrev tillbaka med detsamma: " Hej min underbara Härry! Jag har det bra. Bra för hon är väldigt busig! Åååh va ni? Supersöt vad ska den heta? Jag vill såklart med måste se med de andra tjejerna först <3 puss älskar dig mer<3" Jag tänkte jag smsar inte med en så här bra nyhet, men jag smsade alla tjejer och sa att vi skulle ses på Sturbuks om en timme! Jag fick tillbaka av alla " klart ses där". Jag stack upp ur sängen in i dushen och sen plattade jag håret och sminkade mig, fick bli lite enkelt idag! Sen tog jag på mig, det fick bli mina jeans shorts från Mode By Kenza och mitt linne med ett tryck på som visade UK flagga! När jag kom ner i hallen så tog jag på mig mina beiga jeffery cambell skor och tog på mig min skin jacka och tog min bruna väska och mina solglasögon! Perfekt för en dag med tjejerna på Sturbucks! När jag kom till Sturbucks så såg jag att Mathilda redan hade kommit och jag gick in och kramade om henne och satte mig ner och sen kom Miranda och Isabella tillsammans. Vi beställde och jag beställde en chailatte och en Cream cheese hiccory bagel. I början var det alldelles tyst för jag skulle skoja med dem att jag hade glömt varför vi skulle ses där men så kom bella på mig!

- Såå varför är vi här du då? frågade hon med en glad röst! Jag log lite för mig själv innan jag skulle berätta!

- Jooo, började jag lite försiktigt.

- Jooo??? Frågar Miranda!

- Jag fick ett sms i morse av Harry och han sa att de hade det bra och att de to hand om Amanda, började jag säga innan nyheten.

- Ja bra för hon kan va väldigt busig kan man säga! Säger Mathilda med ett glatt leende.

- Jag fick ett mms av Zayn i går och de hade köpt en katt till Amanda supersöt, säger Bella i rättan tid.

- Sen så frågade Harry om vi ville komma och hälsa på i London om tre veckor!!! Utbrister jag!!

- JAAA!!! Klart vi vill, säger Mathilda. Då var det klart vi ska till London om 3 veckor! Jag gick ut för att ringa till Harry!

# Heeej älskling# säger han med en glad röst. Jag känner leendet igenom telefonen.

# Heej baby# Säger jag. Jag berättade att vi hade bestämt oss för att komma till London och det tyckte han var superkul! Man hörde Amanda i bakrunden och jag sa att jag behövde prata med henne!

# Säg inte vem det är# säger jag.

# Okej, puss älskar dig#

# Puss älskar dig med# " Amanda det är till dig" hör man igenom telefonen!

# Hallå det är Amanda#

# Heeej de e Linnea#

# Linneeaa, vad skönt att höra din röst# Hör man Amanda säga! Jag skulle berätta att alla vi tjejer skulle komma om tre veckor och det sa jag:

# Vi alla tjejer kommer om tre veckor#

# Gör ni?!# Hör man Amanda säga med en riktigt glad röst.

# Japp det gör vi, för att pigga upp dig lite och för att du ska få lite tjej snack och lite shopping och en tjej vecka!# Säger jag med en glad röst!

# Va? Nej vad ni är snälla! Jag saknar er så himla mycket!#

# Vi saknar dig meeer!#

# Nu måste jag gå, puss på er alla och jag älskar er och saknar er!#

# Desamma vi ses# När jag kommer in igen så hade tjejerna tänkt att vi skulle gå hem till Miranda och kolla på film så det gjorde vi...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen Lindbladh - 5 mars 2012 15:05

Jag vaknade av att min klocka ringde. Det var fredag. Jag gick upp och gick in i badrummet. Jag sminkade mig och fixade håret. Efter det så gick jag in i min garderob och tog mina kläder. Idag fick det bli en svart magtröja med peace märket på, ett v...

Av Ellen Lindbladh - 4 mars 2012 17:04

Hej alla små gottegrisar! Som rubriken säger så har jag gått runt och tänkt lite. Jag hade tänkt att göra en ny novell! Börja om liksom. Jag har massor med tankar och ideér så det blir nog en ny novell! Men den kommer va här på denna adressen. Jag ho...

Av Ellen Lindbladh - 26 februari 2012 11:24

        Liams POV    Jag gick ut ur hallen och bara sto där. Jag kunde ju inte Hjärup så jag satte mig ner. Efter ett litet tag så kom Julia ut. Hon satte sig ner och kollade på mig. Jag kunde inte rå för att gråta. Vi satt där en stund och...

Av Ellen Lindbladh - 24 februari 2012 21:51

Jag har gjort ett kapitel 16 och det försvann så jag måste skriva om det. Jag ska skriva imorn jag lovar. Jag ska försöka komma ihåg allt! Ja det var allt ses! <3<3<3 ...

Av Ellen Lindbladh - 19 februari 2012 15:10


  Linneas POV   När vi kom till Hjärupsskola så gick vår klass in först och gick upp på läktaren. Alla andra elever fick sitta nere i hallen. Jag satte mig med Rebecka, Frida, Cornelia, Julia och My. Amanda, Isabella och Mathilda var hos kill...

Presentation


Hej jag heter Ellen och jag skriver denna novellen om 1D!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards