1Dnovell

Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

Kapitel 4

Av Ellen Lindbladh - 5 februari 2012 16:00

 

     



Harrys POV



Jag vaknade av att jag grät! Jag grät för att inte min underbara Linnea var hos mig! Hon hade åkt hem, hem till sin mamma och pappa. Skulle jag någonsin få se henne igen???

- Harry? frågar Amanda med en trött röst. Jag kunde inte visa att jag grät hon trodde säkert att jag var en cool och tuff kille, men det var ju inte sant! Jag svarade:

- Aaah vad är det, svarade jag med en fejkad trött röst. Jag saknade Linnea så mycket!!! Jag sa att jag skulle packa färdigt och och sen gå ner och äta!Vi skulle åka om 3 timmar och nu var kl 3 på natten. Jag väkte Lou och frågade om vi kunde prata!

- Lou?! sa jag tyst. Men han vaknade inte av det så jag började putta på honom men det hjälpte inte heller. Då drog jag bort täcket och han hoppade upp som en ninja!

- AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!! Skrek Lou! Då vaknade alla och frågade vad som hände. Jag sa tt jag drog bort täcket på Lou för att väcka honom och för att jag behövde prata med någon! Alla satte sig upp och vi började prata. Just då plingade det i min mobil och det var från twitter jag kollade vad som hade hänt och jag hade fått hotmail från massor av människor. Tydligen för att jag var tillsammans med Linnea! I ett stog det " JAG SKA DÖDA DIG JÄVLA IDIOT PEDDO" och i alla nästan samma. Jag kastade min mobil på golvet och jag började gråta. Det var ju det här Amanda inte fick se!

- Harry! Lyssna inte på dem, dem bara hotar dig! Du vet att vi finns för dig! Säger Amanda med en snäll röst. Efter vi hade pratat så var det dags att åka. Niall kollade ut från fönstret och sa:

- Hallå?! Hur kommer vi ut här ifrån? Det står massor av människor där ute med stora plakat där det står massor med dumma saker om Harry! FAAAN varför jag?!


______________________________________________________________________________________________________



Louis POV



Vi tänkte hur vi skulle komma ut. Då kom jag på det vi kunde gå ut baksidan! Jag sa det till dem andra och de tyckte det va en jättebra idé. Då var det dags att gå ut. När vi kom ut i lobbyn så såg vi massor av arga tjejer och livvakter utanför. Det var det värsta med att va känd att massor med arga fans och alltid bli jagad. 

- VÄNTAA!!!! skrek jag och sprang till resturangen. När jag kom tillbaka hade jag bara hämtat 5 morötter inför resan. Alla började skratta och vi gick ut. När vi satt i bilen pratade alla med varandra utom Harry för han var ju så ledsen.Jag satt brevid honom och sa: " Harry min älskling va inte ledsen" När vi kom fram till flygplatsen så gick vi till Sturbucks och åt. Jag beställde en pepparkaks muffins och en varm choklad. När vi hade ätit så gick vi till vår gate och vi fick gå på först för att inga skulle bli galna för att vi gick på planet! När vi satte oss ner somna alla utom jag. Jag kunde inte sova...



____________________________________________________________________________________________________




Linneas POV



Nu hade de åkt! Harry hade åkt, Amanda hade åkt. Jag gick ner för att ringa Isabella och Mathilda och Miranda och fråga om vi kunde träffas. Jag ringde Miranda först,Jag sa att jag behövde träffas så snart som möjligt och efter tre min var hon utanför min dörr!

- Heej!!! sa hon flåsande.

- Heej! Vad bra att du kunde komma så snabbt! Jag behöver alla er nu att prata med!

- Men då ringer vi de andra! säger Miranda med en orolig röst! Jag tog hem telefonen och satte jag mig brevid Miranda. Vi ringde först Isabella och sen Mathilda! Jag var så ledsen för att Harry inte va hos mig och jag hade sett vad som hade hänt på twitter! Jag visste inte vad jag skulle göra! De var nog framme i London nu! När jag satt i soffan och kollade min mobil så plingade det på dörren, det var Isabella och Mathilda. Vi gjorde té och satte oss i soffan. Vi pratade om hur vårt liv skulle bli utan Amanda, Zayn, Louis, Niall och Harry. Skulle vi få träffa dem igen. Just då så ringde min mobil och det var Amanda, jag satte på högtalare. * HEEEJ * Säger hon glatt. * HEEEEJ * säger vi ännu gladare! Vi satt och pratade en lång stund och Amanda berättade att hon skulle flytta till London hem till killarna. Hur skulle det gå? Skulle Amanda värkligen klara det, att leva med 5 killar i samma hus? Vi bestämde att vi skulle komma och hälsa på, på sommaren och det gjorde vi gärna!...

______________________________________________________________________________________________________



Ja det var kapitel 4 hoppas att ni gillar det!<3

 
 
Ingen bild

E

5 februari 2012 20:23

jävlar!! MER!!!!!!

Ellen Lindbladh

5 februari 2012 23:28

HÅLLER PÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen Lindbladh - 5 mars 2012 15:05

Jag vaknade av att min klocka ringde. Det var fredag. Jag gick upp och gick in i badrummet. Jag sminkade mig och fixade håret. Efter det så gick jag in i min garderob och tog mina kläder. Idag fick det bli en svart magtröja med peace märket på, ett v...

Av Ellen Lindbladh - 4 mars 2012 17:04

Hej alla små gottegrisar! Som rubriken säger så har jag gått runt och tänkt lite. Jag hade tänkt att göra en ny novell! Börja om liksom. Jag har massor med tankar och ideér så det blir nog en ny novell! Men den kommer va här på denna adressen. Jag ho...

Av Ellen Lindbladh - 26 februari 2012 11:24

        Liams POV    Jag gick ut ur hallen och bara sto där. Jag kunde ju inte Hjärup så jag satte mig ner. Efter ett litet tag så kom Julia ut. Hon satte sig ner och kollade på mig. Jag kunde inte rå för att gråta. Vi satt där en stund och...

Av Ellen Lindbladh - 24 februari 2012 21:51

Jag har gjort ett kapitel 16 och det försvann så jag måste skriva om det. Jag ska skriva imorn jag lovar. Jag ska försöka komma ihåg allt! Ja det var allt ses! <3<3<3 ...

Av Ellen Lindbladh - 19 februari 2012 15:10


  Linneas POV   När vi kom till Hjärupsskola så gick vår klass in först och gick upp på läktaren. Alla andra elever fick sitta nere i hallen. Jag satte mig med Rebecka, Frida, Cornelia, Julia och My. Amanda, Isabella och Mathilda var hos kill...

Presentation


Hej jag heter Ellen och jag skriver denna novellen om 1D!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards