1Dnovell

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Kapitel 7

Av Ellen Lindbladh - 6 februari 2012 05:43

 

Nialls POV



När jag vaknade så kände jag någons andningar i nacken. Jag vände mig om och där låg hon! Mathilda, älskade Mathilda! Hon hade kommit till London för att va här i 3 veckor! Så underbart, sen kom jag att tänkta på vad som hände igår! Amanda kysste James, James kysste Amanda! Tyckte hon om det? Jag gick ner för att kolla om någon var vaken. När jag kommer ut i köket så sitter Liam där med händerna runt en kopp som står på bordet och han kollade på mig och då så jag det, han satt och grät! Varför?

- Hallå Liam varför gråter du? frågar jag med en orolig röst! Han svarade inte och jag satte mig på huk och kramade om honom! Sen gick jag upp till Amanda och skulle se om hon va okej. Men väl när jag kommer upp så är hon inte där. Jag springer till Mathilda och säger att Amanda är borta och Liam sitter och gråter, jag går till Zayns rum och säger detsamma och sen till Louis och sen till Harry! Alla kommer ner och ser Liam sitta där helt ner drunknad i sina tårar.

- Vi tar in honom till soffan! Säger Zayn med en orolig röst! Jag hade en idé!

- Jag har en idé! Säger jag med en orolig fast ändå glad röst!

- Vadå? Frågar Liam med en ledsen röst!

- Ni tjejer stannar här med Liam så sticker vi ut och kollar efter Amanda för ni kan nog inte London så bra eller? Säger jag lite tveksamt. Hoppas nu bara dem gillar idén!

- Shit bra idé Niall! Älskar den! Säger Louis med en glad röst! Vi gjorde oss i ordning för att gå ut och vi sa till tjejerna var allt fanns om Liam ville ha något! Jag hoppades värkligen på att vi hittade Amanda!

- Hoppas ni hittar henne! Säger Mathilda med ett leénde på läpparna! Det leéndet kunde jag inte stå imot!



______________________________________________________________________________________________________


Amandas POV


Jag gick på en gata som jag aldrig hade gått på förut, men i något av husen ska idioten James bo! Jag kollade på eniro på min mobil där jag hade tatt upp det och nu stog jag utanför hans hus! Jag gick upp mot huset och ringde på klockan! Dem öppnade. Det var han som öppnade! Han hade en min som jag tolkade den som att han skulle kyssa mig igen och inte hade jag fel nä det gjorde han! Det jävla svinet!!!  Jag skulle egentligen bara gått dit och gett honom en bitch slap! Jag sprang ut ur huset då jag ser Big komma med bilen och Zayn tittar fram med huvudet genom fönstret och jag hoppar in och börjar gråta! Zayn kramar om mig ända vägen hem till huset. Jag såg på alla att de va oroliga!

- Amanda var har du varit ?! Frågar alla i mun på mig utom Liam! Jag sket i allt nu och gick upp på mitt och Liams rum och la mig i sängen! Efter 5 minuter så kom Liam upp och la sig med mig!

- Han kysste mig igen! Sa jag med en ledsen röst!

- Jag vet! Sa han med samma ledsna röst! Jag kände mig så dum. Så korkad. Jag vill inte såra min älskling! Efter en stund så gick vi ner och skulle ta lite té! Då sa Isabella att min telefon hade ringt 3 gånger! Jag kollade vem som hade ringt! Det var min mamma, pappa och syster! Gud vad jag saknade dem! Mina älskade familjer! Min mamma och pappa är skilda!


______________________________________________________________________________________________________


Zayns POV


Nu var alla hemma igen och allt var lungt! Imorgon väntade en stor dag, vi ska på skiv singnering! Alla kankse inte tyckte det var så kul! Men vi måste ju göra det för våra fans, och inte nog med det så skulle vi på MTV gala efter det men det tyckte tjejerna var jättekul! När vi på skiv singnering skulle de ut och handla klänningar!

- Jag är hunrig! Säger bella och kramar om mig!

- Jag med sägar alla i kör och kollar på mig! Jag fick sätta igång med maten och det fick bli spagetti och och köttfärssås, bellas favorit mat! När maten så var det dags för Louis "Mat" rop!

- MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT!!!!!!!!

- Vi hör dig Lou! säger Miranda och skrattar! På bordet sto det: Mjölk, morötter, köttfärssås, spagetti, inga skedar! Efter vi hade ätit så kollade vi på en film " Hitta nemo" igen för att Mathilda, Miranda, Linnea och Isabella skulle få se Harry gråta och få se mig, Liam, Louis och Amanda spela Nitendo ds och Amanda vinna över oss! Haha det var riktigt kul att se tjejerna skratta åt Harry! Han grät som en liten unge!

- Nä nu du Bella nu vill jag gå och lägga mig! säger jag med en jäsp i allt!

- Okej jag kommer snart filmen är snart slut och Harry har snart slutat att gråta! Mitt i allt när bella pratade så kastade Linnea en kudde på henne för att hon skulle skoja med att det var taskigt! Det blev värsta cat faiten! Efter allt det gick alla och la sig!


______________________________________________________________________________________________________


Hoppas ni gillar kapitel 7   


 
 
Ingen bild

Mathilda

6 februari 2012 07:44

Den är bäst Ellen, fortsätt skriva, fortsätt skriva,

Ellen Lindbladh

7 februari 2012 20:16

Tack Mathilda, klart jag ska haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen Lindbladh - 5 mars 2012 15:05

Jag vaknade av att min klocka ringde. Det var fredag. Jag gick upp och gick in i badrummet. Jag sminkade mig och fixade håret. Efter det så gick jag in i min garderob och tog mina kläder. Idag fick det bli en svart magtröja med peace märket på, ett v...

Av Ellen Lindbladh - 4 mars 2012 17:04

Hej alla små gottegrisar! Som rubriken säger så har jag gått runt och tänkt lite. Jag hade tänkt att göra en ny novell! Börja om liksom. Jag har massor med tankar och ideér så det blir nog en ny novell! Men den kommer va här på denna adressen. Jag ho...

Av Ellen Lindbladh - 26 februari 2012 11:24

        Liams POV    Jag gick ut ur hallen och bara sto där. Jag kunde ju inte Hjärup så jag satte mig ner. Efter ett litet tag så kom Julia ut. Hon satte sig ner och kollade på mig. Jag kunde inte rå för att gråta. Vi satt där en stund och...

Av Ellen Lindbladh - 24 februari 2012 21:51

Jag har gjort ett kapitel 16 och det försvann så jag måste skriva om det. Jag ska skriva imorn jag lovar. Jag ska försöka komma ihåg allt! Ja det var allt ses! <3<3<3 ...

Av Ellen Lindbladh - 19 februari 2012 15:10


  Linneas POV   När vi kom till Hjärupsskola så gick vår klass in först och gick upp på läktaren. Alla andra elever fick sitta nere i hallen. Jag satte mig med Rebecka, Frida, Cornelia, Julia och My. Amanda, Isabella och Mathilda var hos kill...

Presentation


Hej jag heter Ellen och jag skriver denna novellen om 1D!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards