1Dnovell

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Kapitel 6

Av Ellen Lindbladh - 6 februari 2012 01:04

       


Isabellas POV


Vi ska åka till London om två veckor. Jag kan inte fatta det! Jag ska får träffa Zayn! Jag skulle börja packa då jag får ett sms, okänt nummer. Jag tar min telefon och kollar vad det står, det står " Hej Bella! Ni får komma tidigare det har hänt något hämskt ni får åka imorn puss din Zayn" Hade hänt något hemskt! Vad hade nu hänt? Jag ringde Miranda och sa att hon skulle komma nu! Jag gjorde samma sak till Mathilda och Linnea! De kom så fort som möjligt. Jag berättade att vi behövde åka tidigare för att det hade hänt något. Vi ringde till det nummret som Zayn hade smsat ifrån och jag hörde att det var deras manager Big och jag sa att Zayn hade smsat från detta nummret, han sa att han skulle hämta Zayn och så skulle jag få prata med honom!

# Zayn? #

# Hey baby #

# Heey #

# Vad e det som har hänt?# säger jag med en orolig röst!

# Liam och Amanda har bråkat # säger han med en ledsen röst!

# VA?! hur?! när går planet?# säger jag i ett!

# Ja, jag vet inte de har inte berättat än, det går kl 6 imorgon bitti# Hör jag Zayn säga.

# Okej men då måste jag gå nu puss hej# Jag la på och berättade för tjejerna och vi stack först hem till Miranda och packade, sen till Linnea, Mathilda och sist mig! Vi bestämde att vi sov hemma hos mig för min mamma jobbade på flygplatsen så hon kunde köra oss dit!


______________________________________________________________________________________________________


Mirandas POV


Vad hade hänt? Varför hade Amanda och Liam bråkat? Jag ringde Louis för att kolla om allt var okej! Han sa att Liam hade sett Amanda kyssa Liams galma kompis James. Jag förstod Liam! Jag kunde inte fatta att Amanda skulle göra något sånt. Vi satt nu på planet på väg mot London. Alla sov utom jag. Jag satt och tänkte över hur det kommer gå med Liam och Amanda! När vi skulle landa fick jag väcka alla, så när jag väckte dem så sa jag " VI ÄR I LONDOON!!!" Alla kollade ut och där såg man Golden eye och Big Ben! När vi hade landat så hämtade Zayn oss för de andra fick va hemma med Liam och Amanda för att de inte skulle börja bråka. Bella sprang fram till Zayn och gav honom en jättekram och en kyss, sen kramade vi honom och vi gick ut i bilen. Vi pratade om Amanda och Liam. Zayn sa att Amanda inte hade pratat någoting sen det hände! När vi kom till huset så tog Big våra väskor ochvi sprang in i huset där stog Harry, Louis och Niall men ingen Liam! Alla kramade om alla. Jag frågade var Amanda var och Louis gick ner med mig till henne, hon satt i biorummet i en stor fotölj. När jag såg henne sprang jag fram till henne och kramade om henne hur länge som helst!

- Hur är det gumman? frågade jag tyst.

- Shit, jag vet inte vad jag ska göra. Jag älskar verkligen Liam och hans dumma kompis kysste mig när han var här! Jag vill inte göra Liam ledsen, sa hon snyftande. Jag ropade på Louis och sa att han skulle hämta alla andra tjejer och att dem skulle komma ner. Där satt vi, 4 stycken kramande om Amanda. Jag gick upp till Liams rum för att se hur det va med honom och då var det första gången jag såg honom gråta!

- Du måste gå ner till Amanda Liam! säger jag medans jag kramar honom. Han följer efter mig och vi går ner till Amanda och hon ser att Liam också kommer då reser hon sig upp och går till Liam och kramar om honom.

- Förlåt, förlåt, förlåt älskade älskling! Jag älskar dig mer än något annat och jag vill inte såra dig, säger hon medans hon gråter...



______________________________________________________________________________________________________



Fick bli ett kort kapitel! Jag började nästan gråta själv när jag skrev det!

Hope you like it  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen Lindbladh - 5 mars 2012 15:05

Jag vaknade av att min klocka ringde. Det var fredag. Jag gick upp och gick in i badrummet. Jag sminkade mig och fixade håret. Efter det så gick jag in i min garderob och tog mina kläder. Idag fick det bli en svart magtröja med peace märket på, ett v...

Av Ellen Lindbladh - 4 mars 2012 17:04

Hej alla små gottegrisar! Som rubriken säger så har jag gått runt och tänkt lite. Jag hade tänkt att göra en ny novell! Börja om liksom. Jag har massor med tankar och ideér så det blir nog en ny novell! Men den kommer va här på denna adressen. Jag ho...

Av Ellen Lindbladh - 26 februari 2012 11:24

        Liams POV    Jag gick ut ur hallen och bara sto där. Jag kunde ju inte Hjärup så jag satte mig ner. Efter ett litet tag så kom Julia ut. Hon satte sig ner och kollade på mig. Jag kunde inte rå för att gråta. Vi satt där en stund och...

Av Ellen Lindbladh - 24 februari 2012 21:51

Jag har gjort ett kapitel 16 och det försvann så jag måste skriva om det. Jag ska skriva imorn jag lovar. Jag ska försöka komma ihåg allt! Ja det var allt ses! <3<3<3 ...

Av Ellen Lindbladh - 19 februari 2012 15:10


  Linneas POV   När vi kom till Hjärupsskola så gick vår klass in först och gick upp på läktaren. Alla andra elever fick sitta nere i hallen. Jag satte mig med Rebecka, Frida, Cornelia, Julia och My. Amanda, Isabella och Mathilda var hos kill...

Presentation


Hej jag heter Ellen och jag skriver denna novellen om 1D!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards