1Dnovell

Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

Kapitel 1

Av Ellen Lindbladh - 4 februari 2012 17:50

 


       



Amandas POV

Det regnade ute och jag satt i fönstret och bara kollade ut. Det var lördag kväll och mamma hade sin arbetskompis på besök, de skulle kolla på melodifestivalen! Jag sa att jag inte ville och nu satt jag här. Jag gick ner och skulle ta en kopp té när jag hör WMYB på radion,jag älskade den. Mamma kom in i köket och fråga de om jag skulle kolla klart på melodifestivalen med dom. Jag sa att jag kunde det och vi gick ut och satte oss i soffan då jag fick ett sms att Ellen där det stog: Hej Amanda 1D kommer till Stockholm och jag har bokat 3 biljetter en till dig, en till Mathilda och en till mig! Kommer du elr?<3 E.
Jag skickade tillbaka: Hej Ellen, ah gärna ska bli fett kul<3 A.
- Amanda kollar du eller säger mamma.
- Eeh aah, e det ända jag får fram.
- Vem tycker du är bäst? frågar Anna.
- Eh Dead By April var rätt bra tycker jag. Jag gillar rock och hård rock och pop och lite blandat. Då får jag ett sms från Mathilda där det står :

AAAAAAH AMANDA VI SKA TRÄFFA 1D BACKSTAGE!!!!<3<3<3<3 M

Jag skickade tillbaka: JAAAG VEEET LÄNGTAR!!!<3<3<3<3 A

Nästa dag så det söndag och jag skulle ut och shoppa lite för det var en fest jag skulle gå på så jag skulle åka till stan. Jag vaknade på morgonen och mamma hade redan åkt för att handla mat ,hon hade skrivit en lapp där det stog: " är och handlar mat  kommer hem kl 3" kommer hem kl 3 och nu var kl 12! Jag gjorde té och en macka sen tog jag upp det på rummet. Jag tog på mig ett par beiga byxor och ett vitt linne och en blå rutig skjorta och sen gick jag in i mitt badrum och plattade håret och sminkade mig, bara lite lätt idag. Sen gick jag ner i hallen och tog på mig ett par vita converse och tog min jacka, låste och gick. När jag kom till bussen så stog en kompis där och väntar på samma buss.
- Hej Linus! säger jag.
- Hej Amanda! säger han glatt. Aaah juste fan det är han som är kär i mig!
- Vart ska du? frågar han.
- Jag ska till stan och shoppa lite själv? säger jag tillbaka.
- Jag ska till Petter , han bor vid centralen!
- Jaha okej hälsa honom, säger jag lite glatt!
- Ah det ska jag göra! Precis då kommer bussen, jag hoppar på visar mitt busskort och sätter mig på en plats. Jag sätter på One Direction och One Thing....

_____________________________________________________________________________________________________


Liams POV


Jag vaknade på morgonen och hörde att alla killar var uppe, jag gick ner till köket där alla satt och åt!

- Varför väkte igen mig? sa jag lite irriterat?

- För du behövde sova, säger Zayn. Jag gick fram och klappade Zayn på axeln.

Vi skulle åka till sverige idag och spela i en vecka, vi skulle ha en spelning imorngon i Stockholm.

- När åker vi? frågade jag.

- Vi åker kl 3 så om tre timmar säger Niall.

- Okej tack säger jag med ett leende på läpparna. Jag gick upp och tog mig en dusch och sen fixade jag håret och tog på mig, jag tog på mig en röd huddie och ett par blåa jeans. När jag kom ner så stog killarna vid bilen och vi hoppade in. Det tog cirka gurka 30 minuter att åka till flygplatsen. I bilen så lyssnade vi på Louis och Zayns musik, den var rätt bra. Vi satt och dansade och Niall filmade och vi la ut det på youtube. När vi kom fram så sa jag till killarna att jag behövde gå på toa och vi sa att vi skulle mötas vid Starbucks om tio minuter.När jag kom till Starbucks så hade killarna redan beställt och till och med till mig. Jag fick en Chailatte och en Cream Cheese Hicorey bagel.
När vi hade ätit klart så gick vi till vår gate. Vi hann precis innan flyget kom! Jag somnade direkt när vi satte oss. Efter 2 timmar väckte Harry mig och sa att vi skulle landa, vi skulle landa på arlanda! När vi landade så var kl 6 och utanför var det jätte många fans som skrek utanför och livvackter som stod längs fansen. När vi kom in i bilen på väg till hotellet så kollade jag ut och såg jag en tjej som stog längs vägen och höll på med tummen upp och ner i luften, jag visste vad det betydde och sa att vi skulle stanna, hon hoppade in och då såg hon att det var vi i 1D och sa:

- Hey! Skulle ni bara kunna köra mig till Sheraton Stockholm hotel?

- Ja det kan vi, vi ska dit med, vi ska bo där,sa Harry.

- Åååh tack tack tack, sa tjejen.

- Vad heter du? Jag är Liam, det är Harry , Niall, Zayn och Louis.

- Haha jag vet redan vem ni är, men jag heter Amanda.

- Okej Amanda! Varför ska du till Sheraton ikväll? Frågar Louis.

- Jag bor där nu under helgen säger Amanda lite glatt....


_____________________________________________________________________________________________________



Zayns POV


Nu har vi kommit fram till hotellet och vi har fått våra nycklar till rummen
 och jag ska dela rum med Liam. Amanda hade redan sitt rum på hotellet och vi bodde på samma våning och vi bodde brevid varandra till och med. När vi satt i bilen såg jag att Liam tyckte att Amanda var snygg. Jag sa till Amanda att hon kunde komma in till mitt och Liams rum, det ville hon, vi sa att hon skulle komma kl 8. Jag gick och sa till Louis, Harry och Niall att de skulle komma till vårt rum kl 8 för då kom Amanda. När jag kom tillbaka till rummet så låg det kläder över hela rummet...

-Vas happenin bro? frågar jag Liam.

-Jag vet inte vad jag ska ha på mig, hon kommer säkert va jättesnygg i vad hon nu har på sig och jag komme se ut som ett freak!!! Säger Liam i ett. Jag försöker lugna honom och hjälpa honom och till slut blev det en vit ramones tröja med långa armar och ett par mörk blåa jeans. För mig blev det en vit t-shirt och min basebolls jacka och beiga byxor. Jag gick in i badrummet där Liam redan var han försökte var snygg men så sa jag:

- Bro försök inte vara snygg för det är du redan.

- Tack men tror du Amanda tycker det sa han lite osäkert.

- Tänk efter flera miljoner fans tycker du är skit snygg och vacker och underbar och jag tror att Amanda tycker det med, säger jag med ett leende på läpparna! Just då knackar det på dörren och det var Louis, Niall och Harry.

- Har Amanda kommit än? säger Harry lite glatt.

- Nej ser du henne någonstans? frågar Liam.

- Nej så då har hon inte kommit, säger Harry lite trögt.

- BINGO!!! Utbrister Niall. Just då knackar det på dörren.

- Det är säkert Amanda, säger Liam! Jag gick för att öppna, och där stog hon Amanda, helt perfekt! Alla killar sa hej i ett och hon sa hej lite tveksamt.

- Du behöver inte vara närvös, vi är helt vanliga killar som alla andra, säger jag...


_____________________________________________________________________________________________________


Det var mitt första kapitel på min One Direction novell hoppas ni gillar det!  


 
 
Ingen bild

anonym ;)

5 februari 2012 09:26

Bra (y)

Ellen Lindbladh

5 februari 2012 15:26

Tack så mycket Anonym!

 
Ingen bild

E

5 februari 2012 15:26

Shit va bra!!

Ellen Lindbladh

5 februari 2012 23:27

taack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen Lindbladh - 5 mars 2012 15:05

Jag vaknade av att min klocka ringde. Det var fredag. Jag gick upp och gick in i badrummet. Jag sminkade mig och fixade håret. Efter det så gick jag in i min garderob och tog mina kläder. Idag fick det bli en svart magtröja med peace märket på, ett v...

Av Ellen Lindbladh - 4 mars 2012 17:04

Hej alla små gottegrisar! Som rubriken säger så har jag gått runt och tänkt lite. Jag hade tänkt att göra en ny novell! Börja om liksom. Jag har massor med tankar och ideér så det blir nog en ny novell! Men den kommer va här på denna adressen. Jag ho...

Av Ellen Lindbladh - 26 februari 2012 11:24

        Liams POV    Jag gick ut ur hallen och bara sto där. Jag kunde ju inte Hjärup så jag satte mig ner. Efter ett litet tag så kom Julia ut. Hon satte sig ner och kollade på mig. Jag kunde inte rå för att gråta. Vi satt där en stund och...

Av Ellen Lindbladh - 24 februari 2012 21:51

Jag har gjort ett kapitel 16 och det försvann så jag måste skriva om det. Jag ska skriva imorn jag lovar. Jag ska försöka komma ihåg allt! Ja det var allt ses! <3<3<3 ...

Av Ellen Lindbladh - 19 februari 2012 15:10


  Linneas POV   När vi kom till Hjärupsskola så gick vår klass in först och gick upp på läktaren. Alla andra elever fick sitta nere i hallen. Jag satte mig med Rebecka, Frida, Cornelia, Julia och My. Amanda, Isabella och Mathilda var hos kill...

Presentation


Hej jag heter Ellen och jag skriver denna novellen om 1D!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards